استعفای نماینده جمهوری‌خواه منتقد ترامپ از انجمن درون‌حزبی

استعفای نماینده جمهوری‌خواه منتقد ترامپ از انجمن درون‌حزبی
سه شنبه 21 خرداد 1398 - 18:45

تنها جمهوری‌خواه کنگره که خواستار استیضاح «دونالد ترامپ» شده بود، از عضویت انجمن درون حزبی مجلس نمایندگان آمریکا استعفا کرد.

العالم - آمریکا

«جاستین آماش» اولین نماینده جمهوری‌خواه کنگره که خواستار استیضاح «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا شده بود، از عضویت «انجمن درون حزبی آزادی مجلس نمایندگان آمریکا» کناره‌گیری کرد.

این نماینده جمهوری‌خواه ایالت «میشیگان» به خبرنگار شبکه «سی ان ان» گفت «بیشترین احترام را برای آنها قائل است و آنها دوستان صمیمی من هستند اما نمی‌خواهم مزاحمت بیشتری برای این گروه به وجود آورم».

پایگاه تحلیلی پولتیکو از طریق دفتر آماش، خبر استعفای این نماینده کنگره را تأیید کرد.

آماش، یکی از اعضای بنیانگذار انجمن درون حزبی آزادی مجلس نمایندگان آمریکا، برای مدت‌هاست به طور مداوم با رهبری جمهوری‌خواهان مخالفت می‌کند و در دو سال گذشته ترامپ را در شماری از موضوعات به چالش کشیده بود.

طبق گزارش پولتیکو، حمایت آماش از استیضاح ترامپ، اعضای انجمن درون حزبی آزادی را به دردسر انداخت و به همین دلیل اعضای حزب فوق ماه گذشته به طور گروهی تصمیم گرفتند تا با موضع آماش در زمینه استیضاح ترامپ مخالفت کنند.

طبق این گزارش، برخی گمانه‌زنی‌ها حکایت از آن دارد که آماش احتمالاً بعنوان یک نامزد لیبرال در انتخابات ریاست‌جمهوری 2020 با دونالد ترامپ رقابت کند.

ترامپ اخیراً ضمن انتقاد از آماش، در توییتر خود از او به‌عنوان یک فرد بی‌عرضه یاد کرده بود و در پیام توییتری خود نوشت: «هرگز طرفدار آماش نبودم، او یک بی‌عرضه کامل است که فقط برای مطرح کردن نام خود از طریق بحث، با من و برخی ایده‌ه‌های فوق‌‌العاده جمهوری‌خواهان مخالفت می‌کند.

«رابرت مولر» بازپرس ویژه پرونده تحقیقات حول ارتباط تیم انتخاباتی رئیس‌جمهور آمریکا با روسیه، اخیراً ضمن استعفا از سمت خود، گفت به دلایلی نمی‌توانسته در گزارش خود ترامپ را مجرم اعلام کند.

رسانه‌های آمریکایی شامگاه گذشته گزارش دادند بر اساس سندی که برای کمیته قضایی مجلس نمایندگان آمریکا ارسال شده، 34 نماینده دموکرات خواستار استیضاح رئیس جمهور آمریکا شده‌اند.

نمایندگان دموکرات معتقدند برخی رفتارهای دونالد ترامپ که شرح آنها در گزارش «رابرت مولر»، بازرس ویژه دخالت ادعایی روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا آمده او را واجد شرایط استیضاح می‌کند و در صورتی که از این رفتارها غفلت شود، او ممکن است با طیب خاطر بیشتری در آینده این رفتارها و رفتارهای مشابه را تکرار کند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها