قاتل "ابوجهاد" در صحنۀ جرم می چرخد؛

سفر زیارتی صهیونیست ها به تونس با رنگ و بوی عادی سازی روابط

سفر زیارتی صهیونیست ها به تونس با رنگ و بوی عادی سازی روابط
چهارشنبه 22 خرداد 1398 - 10:15

گزارش شبکه 12 تلویزیون اسرائیل حاکیست که 2 هزار گردشگر (صهیونیست) از فلسطین اشغالی به تونس سفر کردند تا معبد "الغریبه" را در جزیره جربه زیارت کنند.

العالم - تونس

در این گزارش آماده است؛ سفر این تعداد صهیونیست به تونس از سال 2011 تاکنون سابقه نداشته است و در برنامۀ سفر آنها بازدید از خانۀ شهید "خلیل الوزیر (ابوجهاد) گنجانده شده است و "رونی الطرابلسی" وزیر گردشگری تونس از صهیونیست ها هنگام ورودشان به این کشور عربی استقبال کرد و به آنها خوش آمد گفت.

سفر صهیونیست ها به تونس به بهانه زیارت معبد الغریبه در جزیره جربه در جنوب این کشور با هدف عادی سازی روابط بار دیگر جنجال به راه انداخته است.

صهیونیست ها ماه آوریل هر سال به تونس سفر می کنند و صهیونیست ها با گذرنامه های اسرائیلی یا اروپایی به تونس می روند و جار و جنجال امسال بیشتر از گذشته بود زیرا تعداد صهیونیست هایی که امسال به تونس رفتند، بیشتر از گذشته بود به نحوی که در میان 6 هزار گردشگر دو هزار صهیونیست بودند.

سفر امسال صهیونیست ها به تونس بر خلاف سال های گذشته که شدیدًا سانسور می شد، توسط شبکه 12 تلویزیون اسرائیل به خوبی پوشش داده شد و تیم خبری این شبکه گروهی از صهیونیست ها را هنگام بازدید از معبد الغریبه و منطقه "سیدی بوسعید" در شهر تونس – پایتخت – برای فیلمبرداری همراهی می کرد. صهیونیست ها در منطقه سیدی بوسعید برای بازدید از خانه ای که ابوجهاد در آن به دست موساد در دهه نود قرن گذشته ترور شده بود، توقف کردند و برخی از صهیونیست ها از داخل اتوبوس شعارهایی همچون "زنده باد اسرائیل ، زنده باد تونس" سر می دادند.

ابوجهاد که عضو ارشد جنبش فلسطینی فتح بود، روز 16 آوریل 1988 در تونس ترور شد.

شبکه المیادین اعلام کرد : درپی انتشار گزارش شبکه 12 تلویزیون اسرائیل، مخالفان تونسی از وزیر کشور و وزیر گردشگری که یهودی است، خواستند که درباره این گزارش توضیح بدهد.

گزارش ها حاکیست، در میان گردشگران صهیونیست تعدادی از کوماندوهای صهیونیست خصوصاً "ناحوم" سرکردۀ گروه ترویستی موساد که ابوجهاد را ترور کرد، وجود داشتند.

به نظر می رسد که انتصاب رونی الطرابلسی به سمت وزیر گردشگری تونس باعث رونق گرفتن سفر سالانۀ صهیونیست ها به این کشور عربی انجام گرفته است.

از سال 2018 که الطرابلسی به سمت وزیر گردشگری منصوب شد، رسانه ها و مقامات صهیونیست اظهارات طرفدارانه ای درباره تونس بیان می کنند و مقامات تل آویو برخلاف گذشته، دیگر به صهیونیست ها درباره سفر به تونس هشدار نمی دهند.

"عادل سماره" پژوهشگر امور اسرائیل می گوید: عادی سازی روابط بین کشورهای عربی و رژیم اشغالگر اسرائیل با هدف جدا کردن ملت فلسطین از مقاومت و اجبار این ملت به زمین گذاشتن سلاح خود و چشم پوشی از سرزمینش انجام می گیرد.

سماره افزود: سفر صهیونیست ها به تونس نشان می دهد که انقلاب تونس انقلابی واقعی و تأثیرگذار نبوده است.

پربیننده ترین خبرها