تخریب خانه های مردم فلسطین توسط صهیونیست ها ادامه دارد

تخریب خانه های مردم فلسطین توسط صهیونیست ها ادامه دارد
چهارشنبه 22 خرداد 1398 - 15:02

رژیم صهیونیستی در راستای تشدید فشار بر فلسطینی ها، روز چهارشنبه چند خانه و زمین کشاورزی متعلق به شهروندان فلسطینی را در کرانه باختری و شمال قدس اشغالی تخریب کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

به گزارش خبرگزاری آناتولی، بلدوزرهای رژیم اسرائیل امروز چند خانه متعلق به فلسطینیان را به بهانه نداشتن مجوز ساخت در کرانه باختری و شمال قدس تخریب کردند.

شاهدان عینی در این باره گفتند که نظامیان اسرائیلی به منطقه "الاغوار" در شمال شرقی کرانه باختری یورش بردند و چند خانه و زمین زراعی را به بهانه نداشتن مجوز تخریب کردند.

به گفته شاهدان این زمین ها طی چند سال گذشته بارها از سوی صهیونیست ها تخریب شده است.

صهیونیست ها فشارهای زیادی را بر فلسطینیان در منطقه شمالی الاغوار وارد می کنند. بسیاری از شهروندان فلسطینی از ساخت و ساز در این منطقه و آب برای مصارف آشامیدنی و کشاورزی و دامپروری محروم هستند. صهیونیست ها بارها ساکنان این مناطق را مجبور به مهاجرت و مصادره اراضی شان کرده اند.

حدود ۱۰ هزار فلسطینی در الاغوار سکونت دارند که ۵ هزار تن از آنها در شمال این منطقه در چادر زندگی می کنند و صهیونیست ها اجازه ساخت خانه به آنها نمی دهند و زندگی آنها متکی به کشاورزی و دامپروری است.

در همین راستا، بلدوزرهای اسرائیلی یک خانه فلسطینی را که در حال ساخت بود و چند مغازه را در اردوگاه پناهندگان "قلندریا" در شمال قدس به بهانه نداشتن مجوز ویران کردند.

به گفته شاهدان عینی، نظامیان اسرائیلی به محله المطار و اردوگاه قلندریا یورش برده و شروع به تخریب کردند.

شهرداری قدس وابسته به رژیم اشغالگر ظرف ۱۵ سال اخیر ۸۳۰ واحد مسکونی فلسطینیان قدس شرقی را ویران کرده است. ۱۲۰ خانه دیگر نیز به علت فشارهای رژیم اسرائیل تخریب شده است.

صهیونیست ها از صدور مجوز ساخت و ساز برای فلسطینیان امتناع می‌کنند. این اقدام بخشی از سیاست‌های اسرائیل برای ارعاب فلسطینیان و یهودی‌سازی منطقه و غیرقانونی است.

برخی آمارها حاکی است که اسرائیل از سال ۲۰۰۴ تاکنون با تخریب بیش از ۹۰۰ واحد مسکونی در قدس شرقی اشغالی دو هزار و ۹۲۷ فلسطینی را بی‌خانمان کرده است.

اقدامات تل آویو علیه مردم فلسطین طی ماه های اخیر و به ویژه پس از حمایت های گسترده دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از اسرائیل، افزایش یافته است.

مردم فلسطین، اقدام ضدبشری رژیم صهیونیستی در تخریب خانه های مبارزان مقاومت و اخراج خانواده های آنها را مصداق جنایت جنگی و مجازات دسته جمعی توصیف و در واکنش به آن تاکید می کنند که از آوارها و ویرانه های این منازل، مبارزانی دیگر سر بر خواهند آورد که نوید بخش آزادی قدس هستند./

ایرنا

پربیننده ترین خبرها