ایتالیا کشتی‌های حامل پناهجویان را نقره داغ می کند

ایتالیا کشتی‌های حامل پناهجویان را نقره داغ می کند
چهارشنبه 22 خرداد 1398 - 18:20

دولت ایتالیا هشدار داد در صورتی که کشتی‌های امدادی حامل پناهجویان بدون هماهنگی وارد آب‌های این کشور شوند، تا 50 هزار یورو جریمه خواهند شد.

العالم - اروپا

دولت ایتالیا سازمان‌های امدادرسان به پناهجویان را تهدید کرد که ۵۰ هزار یورو آنها را جریمه می‌کند.

بنابر گزارش خبرگزاری آلمان، در صورتی که کشتی‌های امدادی بخش خصوصی حامل پناهجویان در دریای مدیترانه بدون اجازه و هماهنگی ایتالیا وارد آب‌های این کشور شوند، کاپیتان، مالک و اپراتور در معرض جریمه قرار دارند و سقف این جریمه تا ۵۰ هزار یورو اعلام شده است.

شورای وزیران، حکم «ماتئو سالوینی» معاون نخست‌وزیر و وزیر کشور ایتالیا را تائید کرده است.اگر کشتی‌ها چند بار این قانون را نقض کنند در این صورت توقیف خواهند شد. این طرح را باید پارلمان ایتالیا هم به تصویب برساند و در شرایطی که احزاب بیگانه‌ ستیز، اکثریت را در پارلمان در اختیار دارند، امکان تصویب چنین طرحی زیاد است.

دولت ایتالیا از زمان قدرت گرفتن در این کشور سیاست‌های سختگیرانه‌ای را در زمینه پناهجویان در پیش گرفته است. به تازگی هم سالوینی فعالیت یک شرکت امدادی آلمانی را در ایتالیا ممنوع اعلام کرده بود.

این در حالی است که «کارلوتا سامی» سخنگوی کمیساریای عالی سازمان ملل در امور پناهندگان در ایتالیا روز یکشنبه هشدار داد در صورتیکه قایق‌های نجات بیشتری در دریای مدیترانه برای انتقال پناهجویان از آفریقای شمالی مستقر نشود، شمار کشته‌ها در این دریا به طرز چشمگیری افزایش می‌یابد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها