سنایی: روابط ایران و روسیه همچنان پویا و پر تحرک است

سنایی: روابط ایران و روسیه همچنان پویا و پر تحرک است
شنبه 25 خرداد 1398 - 17:05

سفیر ایران در مسکو با بیان اینکه در شرایط فشارها و تهدید‌ها روابط ایران و روسیه همچنان پویا و پر تحرک است، از برگزاری نشست کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و روسیه در هفته جاری خبر داد.

العالم - ایران / سیاسی

«مهدی سنایی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو در توئیتی نوشت: «در شرایط فشارها و تهدیدها روابط ایران و روسیه همچنان پویا و پرتحرک است.»

وی افزود: «این هفته همایش بزرگ همکاری ایران و قفقاز شمالی و اجلاس کمیسیون مشترک اقتصادی با حضور دو وزیر روس و هیأت تجاری بیش از ۲۰۰ نفره به میزبانی وزیر‌ نیرو به عنوان رئیس این کمیسیون در تهران و اصفهان برگزار می‌شود.»

به گزارش فارس، «الکساندر نواک» وزیر انرژی روسیه و «رضا اردکانیان» وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران عهده‌دار ریاست کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور هستند.

پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و فدراسیون روسیه و دومین همایش تجاری ایران و منطقه قفقاز شمالی از صبح فردا یکشنبه ( ۲۶ خرداد) به مدت سه روز با حضور مقام‌ها و فعالان بخش خصوصی و دولتی دو کشور در شهرهای تهران و اصفهان برگزار می‌شود.

مراسم افتتاحیه دومین همایش تجاری و تاریخی، فرهنگی و علمی ایران و قفقاز شمالی صبح فردا (یکشنبه) با حضور «چباتاریف» وزیر قفقاز شمالی روسیه و رضا اردکانیان، وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.

پیش از ظهر یکشنبه نیز پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و روسیه با حضور دبیران کمیسیون و اعضای کارگروه‌ها در تهران آغاز خواهد شد.

همچنین صبح روز دوشنبه سومین کارگروه همکاری‌های استانی دو کشور با حضور وزرای نیرو ایران و قفقاز شمالی روسیه برگزار خواهد شد. در این نشست معاون نخست وزیر جمهوری داغستان و هشت وزیر منطقه‌ای (وزرای اقتصادی جمهوری‌های اوستیای شمالی، قره‌چای چرکسیا، کاباردینو بالکاریا، چواش، استاورپل، آستاراخان، اولیانفسک و اورلفسک) حضور خواهند داشت.

مراسم اختتامیه پانزدهمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی و تجاری ایران و روسیه صبح روز سه‌شنبه (28 خرداد ماه) با حضور وزرای نیروی ایران و انرژی فدراسیون روسیه در اصفهان برگزار خواهد شد.

فارس

پربیننده ترین خبرها