روزنامه اماراتی از کودتای قریب‌الوقوع علیه دولت لیبی خبر داد

روزنامه اماراتی از کودتای قریب‌الوقوع علیه دولت لیبی خبر داد
شنبه 25 خرداد 1398 - 15:08

یک روزنامه اماراتی از کودتای قریب‌الوقوع شبه‌نظامیان علیه «فایز السراج» رئیس دولت وفاق ملی (در غرب) لیبی خبر داد.

العالم - لیبی

در حالی‌که نیروهای شرق لیبی موسوم به «ارتش ملی لیبی» پس از گذشت بیش از دو ماه جنگ علیه غرب لیبی (طرابلس) موفق نشدند به داخل پایتخت نفوذ کنند، یک روزنامه اماراتی از کودتای قریب‌الوقوع علیه دولت وفاق ملی به ریاست «فائز السراج» در پایتخت خبر داد.

روزنامه «البیان» نوشت که شبه‌نظامیان حاضر در طرابلس قصد دارند با هدف تحمیل خود به عنوان واقعیت موجود در مذاکرات آتی با ارتش ملی لیبی (نیروهای شرق)، کودتایی را علیه السراج انجام دهند.

این روزنامه به نقل از برخی منابع مسئول نوشت: «اخیرا نشست‌هایی برگزار و طی آن درباره کودتا علیه دولت السراج و تشکیل دولت جدید به بهانه دفاع از اصول انقلاب ۱۷ فوریه توافق شده است».

با وجود گذشت بیش از دو ماه از حمله نیروهای شرق به غرب لیبی و ادامه درگیری‌ها در حومه طرابلس (پایتخت)، نیروهای خلیفه حفتر (فرمانده نیروهای شرق) که از حمایت عربستان سعودی، مصر و امارات نیز برخوردار هستند، هنوز نتوانسته‌اند به داخل پایتخت نفوذ کنند.

طبق گزارش سازمان بهداشت جهانی، از آغاز نبردها تا کنون ۶۵۳ نفر از جمله ۴۱ غیرنظامی کشته و ۳۵۴۷ نفر از جمله ۱۲۶ غیرنظامی زخمی شده‌اند.

از سوی دیگر درگیری بین نیروهای دولت وفاق ملی و نیروهای حفتر دیروز جمعه نیز ادامه داشت.

کشته شدن ۱۲ عضو داعش در جنوب لیبی

مرکز اطلاع‌رسانی جنگی وابسته به نیروهای شرق لیبی موسوم به «ارتش ملی لیبی» تحت امر خلیفه حفتر، روز جمعه (دیروز) از کشته شدن دوازده تروریست عضو داعش، در منطقه «جبال الهروج» در جنوب لیبی خبر داد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها