جولان اشغالی؛ بین دزد و دلال

جولان اشغالی؛ بین دزد و دلال
سه شنبه 28 خرداد 1398 - 14:26

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از بنیامین نتانیاهو  نخست وزیر رژیم صهیونیستی به خاطر نام گذاری یک شهرک صهیونیستی  در منطقه اشغالی جولان سوریه به نام خود تقدیر و تشکر کرد.

العالم - كشكول

ترامپ در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت : " تشکر از نخست وزیر ... این افتخاری بزرگ است ."

نام گذاری این شهرک صهیونیستی که احداث آن آغاز شده ، به خاطر قدردانی از ترامپ است که حاکمیت اسرائیل بر بلندی‌های جولان را به رسمیت شناخته بود.

در حقیقت هم اکنون دوره عقب گرد کشورهای عربی است، زمانی که ترامپ به کسی چون نتانیاهوی بی لیاقت ، اراضی دیگر کشورها را می بخشد ، پس غیرت سران عرب که جنگنده و تانک و ارتش تکفیری ها و میلیاردها دلار برای کشتار عرب ها و مسمانان لیبی ، یمن ،عراق ، لبنان ، سودان و الجزائر، کجا رفته است ؟

زمانی که سرزمین های عربی و اسلامی در معرض حملات باندهای صهیونیستی مورد حمایت دولت نژادپرست و تندرو امریکا ، قرار می گیرد ، سکوت اختیار می کنند.

مساله قابل توجه اینکه ، ارتشهای سایبری عربستان وامارات که به پایگاه های اجتماعی حمله می کنند هم اکنون از ناراحتی سوریه خوشحال بوده و با لحن تمسخرآمیز از موضع دولت و ارتش سوریه در برابر حوادث جولان می پرسند ، در حالی که در یادآوری نقش واپس گرای کشورهای عربی و در راس آنان عربستان ، امارات و بحرین که از تروریسم درسوریه حمایت مالی می کردند،خود را به فراموشی زده اند،در واقع آنها، حزب الله و جنبش های مقاومت اسلامی فلسطین را درفهرست تروریسم قرار داده و هرانسان آزاده ای که با آنان فقط همدردی کند و با صهیونیست های طغیانگر مقابله کند را تحت تعقیب قرار می دهند .

در حقیقت آنان اسرائیل را هم پیمان استراتژیک خود قرار داده و ایران را به عنوان دشمن معرفی کردند، و با همدستی کوشنر داماد ترامپ برای حذف مساله فلسطین معامله قرن را علم کردند و ارتش سوریه را 8 سال مشغول جنگ تحمیلی کردند.

تجربه تاریخی ملتها یک وجه اشتراک دارد که همان حتمی بودن پیروزی ملت ها در برابر استعمار و اشغالگری است ، هراندازه زمان طولانی شود و نیروهای شر و متجاوز با هم ائتلاف کنند.

جولان به آغوش سوریه بازخواهد گشت و اسامی شهدای مقاومت لبنان ، سوریه و فلسطین روستاها ،شهرها و مناطق آزاد شده جولان را زینت خواهدداد.

پربیننده ترین خبرها