تأکید شمخانی و همتای ازبکستانی بر تسریع در اجرای نقشه راه توافق شده بین روسای جمهور

تأکید شمخانی و همتای ازبکستانی بر تسریع در اجرای نقشه راه توافق شده بین روسای جمهور
چهارشنبه 29 خرداد 1398 - 12:14

دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و مشاور امنیت ملی رئیس جمهور ازبکستان در اوفای روسیه بر تسریع در اجرای نقشه راه توافق شده بین روسای جمهور دو کشور تأکید کردند.

العالم - ایران

«ویکتور محمود اف» مشاور امنیت ملی رئیس جمهور ازبکستان صبح امروز (چهارشنبه) ۲۸ خردادماه در حاشیه اجلاس مقامات عالی امنیتی در شهر اوفا روسیه با علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی ایران دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این ملاقات توافقات قبلی نهادهای امنیت ملی دو کشور و نحوه مشارکت در موضوعات دوجانبه و منطقه‌ای مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

بررسی نحوه تداوم همکاری نزدیک دو کشور در موضوع ایجاد ثبات و امنیت در افغانستان و همچنین چگونگی تسریع در اجرای نقشه راه توافق شده بین روسای جمهور دو کشور برای حداکثر سازی همکاری‌های دوجانبه در ابعادسیاسی، اقتصادی و امنیتی از محورهای دیگری بود که دو طرف در مورد آن گفت‌وگو کردند.

شمخانی در حاشیه این نشست طی دیروز و امروز با مشاوران امنیت‌ ملی‌ کشورهای ارمنستان و افغانستان نیز دیدار کرده بود. وی برای شرکت در این نشست دیروز وارد روسیه شد و در نشست مذکور به ایراد سخنرانی پرداخت.

شمخانی همچنین در نشستی با حضور مقامات امنیتی همسایه افغانستان با حضور نمایندگان روسیه، پاکستان، چین، هند و افغانستان شرکت کرد و مقرر شد دومین نشست در نیمه دوم سال جاری در تهران برگزار شود.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها