سناتورهای آمریکایی:

ترامپ درباره اعزام نظامیان بیشتر به غرب آسیا شفاف سازی کند

ترامپ درباره اعزام نظامیان بیشتر به غرب آسیا شفاف سازی کند
چهارشنبه 29 خرداد 1398 - 13:11

سناتورهای کنگره در نامه‌ای به رئیس‌جمهور آمریکا خواستار شفاف‌سازی تصمیم واشنگتن درباره اعزام نظامیان بیشتر به منطقه غرب آسیا شدند.

العالم - آمریکا

یک گروه دو حزبی از سناتورهای آمریکایی از «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا خواسته‌اند تا درباره تصمیم اعزام نیروهای بیشتر به منطقه غرب آسیا شفاف‌سازی کند.

بنا بر گزارش پایگاه «هیل» نزدیک به کنگره آمریکا، این گروه از سناتورهای جمهوریخواه و دموکرات آمریکایی همچنین هشدار داده‌اند که کنگره به هیچ عنوان مجوز اقدام نظامی علیه ایران را صادر نکرده است.

بر اساس این گزارش، «تیم کین» سناتور دموکرات ایالت ویرجینیا، «مایک لی» سناتور جمهوریخواه ایالت یوتا متن این نامه را که به امضای تعداد دیگری از سناتورهای جمهوریخواه و دموکرات کنگره آمریکا از جمله «برنی سندرز»، «کریس مورفی»، «جف مرکلی» و «رند پاول» رسیده، تهیه کرده‌اند.

در این نامه به طور خاص عنوان شده که سناتورهای آمریکا «نگران» افزایش تنش‌ها میان آمریکا و ایران هستند و زمانی که احتمال تبدیل شدن این تنش‌ها به درگیری نظامی مطرح می شود، این نگرانی نیز بیشتر و بیشتر هم می‌شود.

متن این نامه تأکید دارد: «ما همچنان نگران اقدامات تنش‌زای فزاینده از جانب هر دو طرف هستیم که به درگیری غیرضروری خواهد انجامید. با توجه به این خطر رو به افزایش، ما قصد داریم تأکید کنیم که از این تاریخ، کنگره مجوز هیچ نبردی با ایران را صادر نکرده و هیچ مجوز قانونی وجود ندارد که به آمریکا اجازه انجام اقدامات خصمانه علیه دولت ایران را بدهد».

این سناتورها در ادامه تصریح کردند که از دولت ترامپ انتظار دارند پیش از اعزام نیروهای نظامی «برای ورود به اقدامات خصمانه یا مناطقی که در آنجا خصومت با ایران حتمی است» به کنگره آمده و درخواست مجوز داشته باشد و در نهایت نیز «به اصول مشروع دفاع از خود در شرایطی که مجوز کنگره وجود ندارد، پایبند باشد».

آنها تصریح کردند: «ما به این وسیله خواستار برگزاری جلسه توجیهی جامعه اطلاعاتی، وزارت خارجه و وزارت دفاع تا قبل از پایان ماه ژوئن (ماه جاری میلادی) هستیم. جلسه‌ای که به مسائل حقوقی و سیاست‌گذاری بپردازد».

نامه سناتورهای آمریکایی به ترامپ پس از آن مطرح شد که «پاتریک شاناهان» سرپرست موقت وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) روز دوشنبه اعلام کرد که دولت آمریکا قصد اعزام هزار نیروی نظامی به منطقه غرب آسیا را دارد، هر چند که شاناهان گفته بود این نیروها با اهداف دفاعی به این منطقه اعزام می‌شوند و قصد انجام درگیری نظامی با ایران وجود ندارد.

پربیننده ترین خبرها