دیلی‌بیست| دستور ترامپ به مشاورانش:عليه ايران لفاظی نکنید

دیلی‌بیست| دستور ترامپ به مشاورانش:عليه ايران لفاظی نکنید
پنج‌شنبه 30 خرداد 1398 - 01:49

یک رسانه‌ آمریکایی بامداد پنجشنبه (به وقت تهران) به نقل از مقام‌های این کشور گزارش داده دونالد ترامپ به مشاورانش دستور داده از اظهارات تند علیه ایران عقب‌نشینی کرده و تأکید کنند واشنگتن به دنبال جنگ نیست.

العالم-آمریکا

مقام‌های آمریکایی بامداد پنجشنبه (به وقت تهران) گفته‌اند «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا به تیمش دستور داده از اظهارات تند مطرح‌شده علیه ایران عقب‌نشینی کرده و تأکید کنند واشنگتن به دنبال جنگ با ایران نیست.

دو مقام ارشد آمریکایی و سه منبع آگاه دیگر به روزنامه «دیلی‌بیست» گفته‌اند رئیس‌جمهور آمریکا از مقام‌های این کشور خواسته لفاظی‌ها علیه ایران را تعدیل کنند.

مقام‌های دولت ترامپ در روزهای گذشته بارها تأکید کرده‌اند دنبال جنگ با ایران نیستند.

روزنامه دیلی‌بیست نوشته این مسئله نشان‌دهنده تغییری اساسی در رویکرد دولت ترامپ محسوب می‌شود. تنها چند روز پیش، «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا گفت در خصوص ایران همه گزینه‌ها از جمله اقدام نظامی روی میز است. «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید هم جزو مقام‌های دولت ترامپ است که ایران را به اقدام نظامی تهدید کرده است.

اما «برایان هوک»، نماینده ویژه رئیس‌جمهور آمریکا در امور ایران روز چهارشنبه در یک جلسه استماع در کمیته روابط خارجی مجلس سنا گفت در داخل دولت ترامپ هیچ صحبتی از «اقدام هجومی علیه ایران» مطرح نیست.

هوک گفت: «هیچ‌کس نباید درباره تمایل ما به صلح یا آمادگی‌مان برای عادی‌سازی روابط [با ایران]، در صورت دستیابی به یک توافق جامع با این کشور تردید داشته باشد

دیلی‌بیست نوشته روایت‌های متناقض از سوی مقام‌های دولت ترامپ نمایندگان کنگره آمریکا را هم گیج کرده است. آنها در هفته‌های گذشته ابراز نگرانی کرده‌اند دولت ترامپ ممکن است در حال اغراق در گزاش‌های اطلاعاتی برای سوق دادن آمریکا به سمت درگیری نظامی با باشد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها