سفارت روسیه: انگلیس باید از متهم کردن مسکو و دمشق دست بردارد

سفارت روسیه: انگلیس باید از متهم کردن مسکو و دمشق دست بردارد
پنج‌شنبه 30 خرداد 1398 - 13:13

سفارت روسیه در انگلیس با قاطعیت از مقامات لندن خواست تا از تلاش خود در جهت مقصر جلوه دادن دولت سوریه و روسیه در وخامت اوضاع و متهم کردن آنها به حمله به تاسیسات غیرنظامی در سوریه دست بردارند.

العالم- اروپا

به نقل از خبرگزاری «تاس»، دفتر مطبوعاتی سفارت روسیه در لندن اعلام کرد که نمایندگی فدراسیون روسیه در انگلستان از دولت این کشور می خواهد تا از ادامه متهم کردن روسیه و سوریه در تشدید وخامت اوضاع در این جمهوری عربی دست برداشته و به‌جای آن در جهت ریشه کن کردن تروریسم و پایان دادن به جنگ داخلی در سوریه اقدام کند.

در بیانیه سفارت روسیه که در تفسیر اظهارات "اندر ماریسون" معاون وزیر امور خارجه انگلیس در امور خاورمیانه که روز گذشته "از مسکو و دمشق خواست تا از بمباران زیرساختارهای غیرنظامی در استان ادلب دست بردارند" منتشر شده، آمده است: «ما بار دیگر قاطعانه از مقامات لندن می خواهیم تا اظهارات در جهت متهم کردن دولت روسیه و سوریه در وخامت اوضاع در این کشور دست برداشته و به‌جای مقصر جلوه دادن مسکو و دمشق، به سمت اقدام موثر در جهت ریشه‌کن کردن تروریسم و بازگشت صلح و امنیت به سرزمین سوریه تلاش کنند.»

در این بیانیه تاکید شده است: «وخامت اوضاع در منطقه کاهش تنش ادلب، صرفاً به خاطر اقدامات متجاوزانه گروه‌های تروریستی است که دائماً به مواضع نیروهای دولتی حمله کرده و همچنین حملات موشکی به زیرساختارهای غیرنظامی این منطقه و مناطق همجوار دست می زنند. مقامات مسکو قاطعانه این جنایات جنگی را محکوم کرده و خواستار آن هستند که مقصران آن به طور عادلانه و درخور مجازات شوند.»

لازم به یادآوری است، اوضاع در منطقه کاهش تنش ادلب از اوایل ماه می وخیم شده وگروه‌های تروریستی مستقر در این منطقه همه روزه حملات گسترده‌ای را به مواضع نیروهای دولتی انجام می دهند. علاوه بر آن تروریست‌ها به طور مرتب حملات موشکی و خمپاره‌ای به سمت پایگاه نظامی-هوایی حمیمم انجام می‌دهند که این حملات تاکنون با موفقیت توسط پدافند هوایی مستقر در این پایگاه دفع شده‌اند.

پیش از این مقامات مسکو بارها تاکید کرده‌اند که نیروهای هوا-فضای روسیه مستقر در سوریه صرفاً به تاسیسات متعلق به تروریست‌ها در منطقه ادلب حمله کرده و این حملات پس از دریافت اطلاعات دقیق و شناسایی موقعیت دقیق آنها صورت می‌گیرند.

تسنیم

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها