کره‌جنوبی خواستار برگزاری نشستی با کره‌شمالی شد

کره‌جنوبی خواستار برگزاری نشستی با کره‌شمالی شد
پنج‌شنبه 30 خرداد 1398 - 15:29

کره‌جنوبی از کره‌شمالی درخواست کرد پیش از سفر هفته آینده ترامپ به سئول، نشستی بین دو کشور انجام شود.

العالم - آسیا

کره‌جنوبی خواهان دیدار با رهبر کره شمالی، پیش از سفر هفته آینده «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به سئول شد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، «لی دو هون» نماینده کره‌جنوبی در نشست شورای آتلانتیک خواهان برگزاری چهارمین دیدار بین «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی و «مون جائه این» رئیس‌جمهور کره‌جنوبی شد.

او گفت: «از کره‌شمالی می‌خواهم در صورت امکان، پیش از دیدار هفته آینده رئیس‌جمهور ترامپ از کره‌جنوبی در هفته آینده، به دعوت رئیس‌جمهور مون برای برگزاری نشستی میان دو کره پاسخ دهند».

«استفان بیگان» نماینده ویژه آمریکا در امور کره‌شمالی نیز در این نشست گفت: «درهای مذاکره کاملاً باز هستند و ما انتظار داریم و امید داریم که در آینده نه‌چندان دور بتوانیم به طریقی بنیادین در این فرایند دوباره درگیر شویم».

او گفت آمریکا مایل است تمام تعهدات صورت گرفته توسط رهبران دو کشور در ملاقات اول در سنگاپور را که شامل ضمانت امنیتی درباره کره‌شمالی بود مورد بحث قرار دهد. با این حال، او تأکید کرد پیشرفت در این کار نیازمند برداشتن قدم‌های معنی‌دار و قابل تأیید به سوی دست کشیدن از برنامه تسلیحات هسته‌ای است.

ترامپ قرار است هفته آینده، پس از شرکت در نشست جی-۲۰ در توکیو، با مون جائه این در سئول دیدار کند.

دومین دور مذاکرات ترامپ و کیم در فوریه سال جاری میلادی (اسفند ۱۳۹۷) به شکست انجامید و پس از آن کره‌شمالی آزمایش‌های موشکی و غنی‌سازی اورانیوم را از سر گرفت.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها