مخالفت رئیس دفتر سیاسی حماس با کنفرانس اقتصادی بحرین

مخالفت رئیس دفتر سیاسی حماس با کنفرانس اقتصادی بحرین
پنج‌شنبه 30 خرداد 1398 - 18:56

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) با کنفرانس اقتصادی بحرین مخالفت کرد.

العالم - فلسطین

اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس امروز پنجشنبه اعلام کرد که کنفرانس اقتصادی بحرین "زمینه سازی" برای عادی سازی روابط بین کشورهای عربی و رژیم صهیونیستی است.

هنیه در جمع خبرنگاران خارجی و فلسطینی در باریکه غزه گفت : ما با کنفرانس منامه مخالفیم و با تبدیل مساله فلسطین از یک مساله سیاسی به یک مساله اقتصادی مخالفت می کنیم و نمی پذیریم که این کنفرانس سرآغاز عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر باشد.

هنیه با درخواست از پادشاه بحرین برای خودداری از میزبانی کنفرانس سازشکارانۀ منامه گفت: از جناب پادشاه بحرین می خواهم که تصمیمی شجاعانه بگیرد و این کنفرانس را برگزار نکند زیرا ما با برگزاری چنین کنفرانس هایی که زمینه ساز عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر است، مخالفیم.

هنیه افزود : ما آشکارا مخالفت خود را اعلام می کنیم و نمی پذیریم که یک کشور عربی یا اسلامی چنین کنفرانس هایی را برگزار کند.

رئیس دفتر سیاسی حماس اعلام کرد : ملت فلسطین مانع اجرای مصوبات کنفرانس بحرین خواهد شد.

هنیه اعلام کرد که فلسطینی پیش از برگزاری کنفرانس بحرین فعالیت ها و برنامه هایی را در داخل و خارج فلسطین اشغالی برای اعلام مخالفت خود با این کنفرانس برگزار خواهند کرد.

هنیه کنفرانس بحرین را توطئه آمریکا و اسرائیل دانست و افزود: کنفرانس بحرین بخشی از تلاش های آمریکا و اسرائیل برای از بین بردن مساله فلسطین است . این کنفرانس ظاهری اقتصادی ولی باطنی سیاسی دارد.

کنفرانس اقتصادی بحرین با پیشنهاد آمریکا در روزهای 25 و 26 ژوئن کنونی در منامه پایتخت بحرین برای تصمیم گیری درباره طرح "معامله قرن" برگزار می شود.

پربیننده ترین خبرها