تظاهرات گسترده اردنی‌ها در مخالفت با نشست اقتصادی منامه

تظاهرات گسترده اردنی‌ها در مخالفت با نشست اقتصادی منامه
جمعه 31 خرداد 1398 - 17:32

هزاران نفر از مردم اردن امروز پس از اقامه نماز جمعه، در مخالفت با «معامله قرن» و برگزاری نشست اقتصادی منامه، تظاهرات کردند.

العالم - اردن

مردم اردن امروز پس از اقامه نماز جمعه از مقابل مسجد الحسینی در امان راهپیمایی کرده و طرح آمریکایی موسوم به «معامله قرن» و برگزاری نشست اقتصادی منامه را محکوم کردند.

شرکت‌کنندگان در این تظاهرات که بنا به دعوت جنبش اسلامی برگزار شد، پرچم‌های اردن و گروه اخوان‌المسلمین را در دست داشتند.

روزنامه اردنی‌«الغد» در سایت خود نوشت تظاهرات‌کنندگان که رهبران جنبش اسلامی نیز در میان آن‌ها بودند، شعار «نشست بحرین باید لغو شود»، «نه به عادی‌سازی روابط»، «نه به وطن جایگزین»، «آری به حق بازگشت» و «وادی عربه باید لغو شود»، سر دادند.

در همین ارتباط «عبدالله العکایله» رئیس فراکسیون پارلمانی الاصلاح که در این تظاهرات شرکت کرده بود، گفت مردم اردن پشتیبان شاه این کشور برای دفاع از قدس ، مخالفت با معامله قرن و دفاع از مقدسات اسلامی و مسیحی در شهر قدس هستند.

وی همچنین از سیاست‌های دولت اردن و موضع آن در خصوص ممانعت از اقامه نماز غایب میت برای «محمد مُرسی» رئیس‌جمهور سابق مصر که چند روز پیش در جلسه دادگاه درگذشت، انتقاد کرد.

آمریکا و بحرین اعلام کرده‌اند که نشست اقتصادی بحرین به عنوان اولین گام در راستای اجرای طرح معامله قرن قرار است طی روزهای ۲۵ و ۲۶ ژوئن (۴ و ۵ تیرماه) در منامه برگزار شود.

طرح صلح موسوم به «معامله قرن» که آمریکا برای پایان دادن به منازعه بین فلسطینیان و صهیونیست‌ها مطرح کرده، به دنبال حذف همیشگی بازگشت آوارگان فلسطینی (مطابق آمار شش میلیون) به سرزمین خود و اسکان آن‌ها در «وطن جایگزین» یعنی کشورهای دیگر است.

به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی در دولت آمریکا و انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به شهر قدس طی کمتر از یک سال گذشته در این راستا انجام شده است و قرار نیست کشوری به نام فلسطین به پایتختی قدس به رسمیت شناخته شود.

پربیننده ترین خبرها