برایان هوک: ایران همه میانجی‌گری‌های پیشنهاد شده را رد کرده است

برایان هوک: ایران همه میانجی‌گری‌های پیشنهاد شده را رد کرده است
شنبه 1 تير 1398 - 21:11

فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران در گفت‌وگو با اسکای نیوز عربی گفت واشنگتن هیچ گونه پیامی از طریق عمان به ایران نفرستاده است.

العالم - آمریکا

«برایان هوک»، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران اعلام کرد که واشنگتن به اعمال تحریم‌های بیشتر علیه تهران ادامه خواهد داد.

او شنبه (یک تیر) در گفت‌وگو ویژه با شبکه اسکای نیوز عربی ایران را به ترویج و انتشار خشونت در منطقه غرب آسیا متهم کرد و گفت: «فشارها علیه ایران تا زمانی که این کشور رفتار خود را تغییر دهد ادامه خواهد داشت».

هوک مدعی شد که تحریم‌های نفتی آمریکا علیه ایران، باعث خواهد شد که این کشور از عواید فروش نفت که ۵۰ میلیارد دلار است، محروم شود.

فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران، تهران را به تلاش برای سیطره بر غرب آسیا متهم کرد و گفت که آمریکا سعی می‌کند جلوی «صدور انقلاب» از سوی ایرانی‌ها را بگیرد.

ایران همه وساطت‌ها را رد کرده است

فرستاده ویژه آمریکا در امور ایران در مورد ادعای خبرگزاری رویترز که گفته بود آمریکا از طریق عمان پیامی به تهران فرستاده، مدعی شد که ایران اطلاعات غلطی ارائه داده و آمریکا چنین پیامی را به تهران نفرستاده است. او گفت که بین ایران و آمریکا هیچ‌گونه گفت‌وگویی وجود نداشته است.

برایان هوک گفت که ایران همه وساطت‌های پیشنهاد شده از سوی کشورها را رد کرده است. او مدعی شد که ایران با حضور در عراق، سوریه و لبنان به دنبال ایجاد «هلال شیعی» است.

او بار دیگر ادعای دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در چرایی امتناع واشنگتن از پاسخ به سرنگوی پهپاد آمریکا در حریم هوایی ایران گفت که رئیس جمهوری آمریکا «خویشتن‌داری کرد و او نگران کشته شدن مردم بود».

او گفت که دیروز در عربستان سعودی با مقام‌های این کشور دیدار کرده و امروز (شنبه) با اماراتی‌های دیدارهایی داشته است و همه این دیدارها به منظور تبادل اطلاعات بیشتر بین سه طرف جهت تأمین امنیت تردد در آب‌های خلیج فارس و بین‌المللی صورت گرفته است.

برایان هوک مدعی شد که مردم ایران برای ترامپ به این دلیل که با «حمله محدود» مخالفت کرده، احترام قائل اند!

فارس

پربیننده ترین خبرها