تظاهرات مردم مغرب در مخالفت با معامله قرن و نشست منامه

تظاهرات مردم مغرب در مخالفت با معامله قرن و نشست منامه
يکشنبه 2 تير 1398 - 18:05

هزاران نفر از مردم مغرب امروز با برگزاری تظاهراتی، مخالفت خود با طرح آمریکایی «معامله قرن» و نشست اقتصادی منامه را اعلام کردند.

العالم- مغرب

هزاران نفر از مردم مغرب امروز (یکشنبه) با در دست داشتن پرچم‌های فلسطین در رباط پایتخت این کشور تظاهرات کردند.

تظاهرات‌کنندگان در این تظاهرات که با شعار «به خاطر فلسطین، مخالفت با معامله ننگین و کارگاه خیانت منامه» برگزار شد، شعارهایی در حمایت از پایداری ملت فلسطین سر دادند.

طبق گزارش شبکه «الجزیره»، تظاهرات‌کنندگان همچنین شعارهایی علیه «عبدالفتاح السیسی» رئیس‌جمهور مصر سر داده و نظام این کشور را مسئول مرگ «محمد مرسی» رئیس‌جمهور سابق مصر دانستند.

خبرگزاری فلسطینی «شهاب» نیز گزارش داد که تظاهرات‌کنندگان پرچم رژیم صهیونیستی را آتش زدند و از دولت مغرب خواستند تا مخالفت خود با معامله قرن را اعلام کند.

پیش از این «جرد کوشنر» داماد و مشاور «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا اعلام کرده بود که مغرب در نشست منامه شرکت می‌کند، با این حال «مصطفی الخلفی» سخنگوی رسمی دولت مغرب در یک کنفرانس خبری گفت که موضع مغرب درباره نشست منامه در زمان مناسب اعلام خواهد شد.

آمریکا و بحرین اعلام کرده‌اند که نشست اقتصادی بحرین تحت عنوان «کارگاه منامه» به عنوان اولین گام در راستای اجرای طرح معامله قرن قرار است طی روزهای ۲۵ و ۲۶ ژوئن (۴ و ۵ تیرماه) در منامه برگزار شود.

طرح صلح موسوم به «معامله قرن» که آمریکا برای پایان دادن به منازعه بین فلسطینیان و صهیونیست‌ها مطرح کرده، به دنبال حذف همیشگی بازگشت آوارگان فلسطینی (مطابق آمار شش میلیون) به سرزمین خود و اسکان آن‌ها در «وطن جایگزین» یعنی کشورهای دیگر است.

به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی در دولت آمریکا و انتقال سفارت این کشور از تل‌آویو به شهر قدس طی کمتر از یک سال گذشته در این راستا انجام شده است و قرار نیست کشوری به نام فلسطین به پایتختی قدس به رسمیت شناخته شود.

فارس

پربیننده ترین خبرها