حضور 30 هزار نیروی سودانی در ائتلاف سعودی علیه یمن

حضور 30 هزار نیروی سودانی در ائتلاف سعودی علیه یمن
يکشنبه 2 تير 1398 - 20:54

معاون ریاست شورای انتقالی نظامی سودان اذعان کرد که 30 هزار نیروی این کشور در یمن مشغول مبارزه با نیروهای انصارالله و ارتش این کشور هستند.

العالم - آفریقا

«محمد حمدان دقلو» معروف به «حمیدتی» روز شنبه در سخنانی در جمع هواداران خود با تمجید از عربستان سعودی و امارات، گفت که بیش از ۳۰ هزار نیروی سودانی در یمن حضور دارند.

به نوشته وبسایت سودانی «کوش نیوز» او که در منطقه «ابرق» سخنرانی می‌کرد، با ابراز خشم از انتقادات شدیدی که علیه ریاض و ابوظبی و قاهره می‌شود، گفت: «ما را سرزنش می‌کنند؛ عربستان سعودی، امارات و مصر را سرزنش می‌کنند. اینان کشورهایی هستند که ما با بیش از ۳۰ هزار نیرو در کنارشان می‌جنگیم و نیروهای ما بیشترین تعداد را در قالب ائتلاف عربی دارند.»

معاون ریاست شورای انتقالی نظامی سودان در خصوص کمک‌های مالی ریاض و ابوظبی نیز گفت: «پول‌هایی که امارات و سعودی پرداخت کرده‌اند وارد بانک مرکزی شده‌اند. هیچ کدام به جیب حمیدتی یا افراد دیگر نرفته‌اند.»

او مدعی شد که مصر، امارات و عربستان سعودی بدون دخالت در امور داخلی سودان این میزان کمک را ارائه کرده‌اند و کسانی که علیه این کشورها سخن می‌گویند قصد فتنه‌انگیزی علیه نیروهای مسلح سودانی را دارند.

حمیدتی در خصوص مذاکرات با گروههای داخلی در اظهاراتی متناقض گفت که شورای نظامی تلاش دارد با حزب «نیروهای آزادی و تغییر» به توافق برسد اما اجازه نخواهد داد این گروه اکثریت شورای قانون گذاری انتقالی را به دست آورد.

آمار ۳۰ هزار نیروی سودانی در یمن که برای اولین بار از زبان عالی‌ترین مقام این کشور اعلام می‌شود در حالی است که تا کنون آمار رسمی از تعداد کشته‌های سودانی در یمن وجود ندارد. طبق گفته منابع سودانی، ارتش این کشور آمار کشته شده‌ها در یمن را به شدت سانسور می‌کند.

از زمان استعفای «عمر البشیر» در ۲۲ فرودین گذشته، عربستان سعودی و امارات اولین کشورهایی بودند که از شورای انتقالی نظامی حمایت قاطع کردند و این در حالی بود که هزاران نفر از مردم در محوطه رو به رویی ساختمان ارتش تحص کرده و خواستار تشکیل دولت غیر نظامی بودند. تا کنون مقامات سعودی و اماراتی بارها به صورت مخفیانه و آشکارا به خارطوم سفر کرده و حمایت خود را از شورای نظامی اعلام کرده‌اند.

فارس

پربیننده ترین خبرها