بیانیه شورای عالی سیاسی یمن در رد معامله قرن

بیانیه شورای عالی سیاسی یمن در رد معامله قرن
سه شنبه 4 تير 1398 - 10:54

شورای عالی سیاسی یمن در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن برخی اقدامات برای عادی‌سازی روابط با دشمن صهیونیستی، طرحی چند ماده‌ای برای حمایت از فلسطین ارائه کرد.

العالم- یمن

شورای عالی سیاسی یمن با صدور بیانیه‌ای تمامی «اقدامات مشکوک» از جمله «معامله قرن» که به عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی برای نابودی مسأله فلسطین و لغو حق بازگشت فرا می‌خواند، را محکوم کرد.

بر اساس گزارش وبگاه‌ «انصارالله»، در این بیانیه بر مرکزیت مسأله فلسطین، حمایت یمن از ملت فلسطین، آزادسازی سرزمین و مقدسات، اخراج اشغالگر و ایجاد دولت مستقل فلسطینی تأکید شد.

در این بیانیه بر اتخاذ یک پروژه برای دفاع از مسأله فلسطین بر پایه نکات زیر تأکید شد:

اول: تعهد کامل بر فعال‌سازی دکترین نظامی و قوانین ویژه مقابله با دشمن اسرائیلی

دوم: تصویب یک واحد درسی ویژه مبارزه با دشمن صهیونیستی که باید به دست طرف‌های مرتبط با فرهنگ و آموزش مانند سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه عرب تهیه شود

سوم: تعهد سفارتخانه‌های اسلامی و عربی به اجرای برنامه‌های سیاسی-فرهنگی در طول سال که در آن به مظلومیت ملت فلسطین و سرکوب این ملت توسط دشمن صهیونیستی غاصب پرداخته شود.

چهارم: مراکز رایزنی فرهنگی در سفارتخانه‌ها باید دانشجویانی را که در خارج تحصیل می‌کنند، مأمور کنند با همکاری‌ دانشگاه‌های مقصد، کارگاه‌هایی برای تعریف قوانین بین‌الملل و نقض این قانون توسط دشمن صهیونیستی غاصب برگزار کنند.

پنجم: تشکیل کمیته‌های منافع عربی و اسلامی برای توقف خونریزی و حل موضوعات.

ششم: اتخاذ برنامه‌های در راستای توسعه و تبادل تجاری میان کشورهای عربی و اسلامی با هدف بالا بردن سطح رفاه آنها

هفتم: آماده کردن یک سیاست پولی یکپارچه برای این کشورها

هشتم: برداشتن تمام موانع در برابر بازگشایی گذرگاه‌های فلسطینی‌ها و اختصاص برخی از هزینه‌ها برای کشورهای مصر و اردن در مقابل خدماتی که در این راستا به ملت محاصره شده فلسطین ارائه می دهند

نهم: اختصاص پنج درصد از مخارج هر کشور به حمایت از آزادسازی فلسطین

دهم: آماده کردن نیروی نظامی ویژه فلسطین؛ نیرویی که از تمام تشکیلات و تجهیزات کشورهای عربی و اسلامی باشد.

یازدهم: برگزار کردن آموزش‌های نظامی و مانورهای مشترک میان این نیروها و تشکیل اتاق عملیات مشترک

دوازدهم: تشکیل کمیته‌های پیگیری لازم.

در پایان بیانیه مذکور تأکید شده اجرای این پررژه کمترین اقدامی است که می‌توان در راستای حمایت از مسأله فلسطین انجام شود.

«معامله قرن» طرحی است که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا برای حل نزاع فلسطینی-اسرائیلی پیشنهاد داده اما بر اساس اطلاعات در دسترس، این طرح بیشتر به نفع رژیم صهیونیستی است و حق آوارگان و پایتختی قدس برای دولت فلسطین در آن نادیده گرفته شده است.

در همین راستا امروز (سه شنبه، چهار تیرماه) نشستی تحت عنوان «شکوفایی برای صلح» در بحرین آغاز می‌شود؛ نشستی که گفته می‌شود اولین بخش اجرایی معامله قرن است و این نشست قرار است تا فردا ادامه پیدا کند.

فارس

پربیننده ترین خبرها