عربستان و اسرائیل بزرگترین متضرران سرنگونی پهپاد آمریکا توسط ایران

عربستان و اسرائیل بزرگترین متضرران سرنگونی پهپاد آمریکا توسط ایران
چهارشنبه 5 تير 1398 - 10:09

عربسان و اسرائیل به عنوان دارندگان جنگنده های آمریکایی، بیشترین ضرر را در سنگونی پهپاد و رهگیری هواپیمای جاسوسی آمریکا به دست ایران متحمل شده اند.

العالم-آمریکا

سرنگونی پهپاد آمریکایی "بلک هاوک" و رهگیری هواپیمای جاسوسی « P-8» با عنوان پوسایدون توسط جمهوری اسلامی ایران در شرایطی صورت گرفت که هر دو از جدیدترین و پیشرفته ترین دستاوردهای نیروی هوایی آمریکا محسوب می شوند، این مسئله علاوه بر اینکه نشان دهنده گستردگی قدرت دفاعی موشکی ایران است یک پیام مهم دیگر را نیز در بطن خود دارد: به یک تعبیر عربسان و اسرائیل بیشترین میزان ضرر را در سنگونی پهپاد و رهگیری هواپیمای جاسوسی آمریکا به دست ایران متحمل شده اند.

این اتفاق باعث شد که رژیم صهیونیستی و عربستان دریابند جنگنده ها و پهپاد هایی که از آمریکا خریداری کرده اند در صورت بروز جنگ احتمالی با ایران عملا به کارشان نمی آید.

به تعبیر دیگر ایران با سرنگونی پهپاد آمریکایی بلک هاوک که مجهز به سیستم رادار گریز و پنهانکار بوده است قدرت دو جانبه خود را به منصه ظهور گذاشت، از یک سو توانایی رصد و رهگیری و از جانب دیگر توانایی سرنگونی پهپاد توسط ایران به نمایش گذاشته شد، که حاکی از قدرت فوق العاده جمهوری اسلامی ایران و در اختیار داشتن یک سامانه دفاع موشکی پیشرفته است.

رژیم صهیونیستی در عملیات های نظامی خود معمولا از جنگنده های پیشرفته «15 f»، «16 f» استفاده می کند و اخیرا هم به صورت محدود از جنگنده های «35f » استفاده کرد، در حمله موشکی سپتامبر سال گذشته به سوریه که از طریق حریم هوایی کشورهای دیگر صورت گرفت، سامانه دفاعی دمشق توانست جنگنده «16 f» را سرنگون کند و به طبع آن هدف قرار دادن مناطقی از ایران همچون تاسیسات هسته ای از مسافت طولانی برای رژیم صهیونیستی ب امری محال تبدیل شد.

از سوی دیگر عربستان نیز ده ها فروند جنگنده «15 f» در اختیار دارد و این در حالی است که پس از سرنگونی بلاک هاوک ریاض نمی تواند به تسلیحات هوایی ساخت آمریکا تکیه و اعتمادی داشته باشد، چنانکه هم اکنون در جنگ با نیروهای مردمی یمن درمانده شده است و سوال اینجاست که چگونه در این شرایط می تواند با قدرت نظامی گسترده ایران مواجهه ای داشته باشد؟

پربیننده ترین خبرها