سفیر ایران در اندونزی: اقدامات آمریکا علیه ایران خلاف قطعنامه سازمان ملل است

سفیر ایران در اندونزی: اقدامات آمریکا علیه ایران خلاف قطعنامه سازمان ملل است
چهارشنبه 5 تير 1398 - 12:39

ولی الله محمدی نصرآبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در اندونزی در پایان ماموریت خود در دیدار با " ذولکیفلی حسن" رئیس مجلس مشورتی خلق اندونزی ضمن محکوم نمودن تروریسم اقتصادی آمریکا علیه ایران، خاطر نشان کرد : آمریکا با خروج غیرقانونی از برجام، اقتصاد ایران را بطور کامل و یکجانبه تحریم کرده است که این اقدام برخلاف قطعنامه سازمان ملل است.

العالم - ایران / سیاسی

به گزارش سفارت جمهوری اسلامی ایران در جاکارتا؛ ولی الله محمدی نصرآبادی سفیر جمهوری اسلامی ایران در اندونزی در پایان مأموریت خود با ذولکیفلی حسن رئیس مجلس مشورتی خلق اندونزی دیدار کرد. در این دیدار که در فضای بسیار دوستانه‌ای برگزار شد سفیر ایران با اشاره به روابط سازنده میان دو کشور ایران و اندونزی در حوزه‌های مختلف بویژه روابط مردم با مردم و ارتباطات پارلمانی میان دو کشور، نقش مجالس ایران و اندونزی را در تعیین خط مشی توسعه مناسبات میان تهران و جاکارتا را راهبردی توصیف کرد و خواهان ادامه تعاملات میان نمایندگان مجالس دو کشور شد.

محمدی با اشاره به سفر دکتر حسن روحانی رئیس جمهور اسلامی ایران به اندونزی و سفر جوکو ویدودورئیس جمهور اندونزی به تهران عزم مقامات عالی رتبه دو کشور را در بسط همکاری‌ها مثال زدنی عنوان کرد و افزود: در سال‌های اخیر روابط و همکاریهای دو کشور توسعه قابل توجهی داشته است ولیکن هنوز ظرفیت‌های فراوانی برای افزایش همکاری هاوجود دارد.

وی از حوزه‌های اقتصادی، بازرگانی، علمی، فناوری‌های پیشرفته، انرژی و فرهنگی بعنوان زمینه‌های مستعد تمرکز بیشتر در روابط میان دو کشور نام برد. وی با تاکید بر اینکه روابط تاریخی میان ایران و اندونزی ریشه در تاریخ دارد، آن را سرمایه مهمی برای دو ملت دانست و خواهان گسترش هرچه بیشتر مناسبات دو کشور شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خویش به نابسامانی‌های اخیر در دنیا و بویژه منطقه خاورمیانه اشاره کرد و با تاکید بر اهمیت تعاملات میان تهران و جاکارتا در رویارویی با بحران‌های جهانی و منطقه‌ای، گفت: هر روز در حالی شاهد اخبار مختلف در خصوص نقض حقوق ملت فلسطین و قربانی شدن آنان هستیم که جامعه بین الملل در قبال این ظلم آشکار سکوت کامل اتخاذ نموده‌اند.

سفیر ایران همچنین با محکوم نمودن تروریسم اقتصادی آمریکا علیه ایران، خاطر نشان کرد: آمریکا با خروج غیرقانونی از برجام، اقتصاد ایران را به طور کامل و یکجانبه تحریم کرده است که خلاف قطعنامهسازما ن ملل است و دیگر کشورها را نیز به نقض این قطعنامه مجبور می‌کند. اخیراً نیز یک پهباد جاسوسیامریکا به فضای هوایی ایران تجاوز نموده که با دفاع نیروهای مسلح ایران روبرو شده و سرنگون شد. آمریکا اینک در اقدامی شرم آور رهبر معظم انقلاب اسلامی آیت الله خامنه ای را تحریم نموده و اعلام کرده دکتر محمد جواد ظریف وزیر امورخارجه ایران را نیز این هفته تحریم می‌کند؛ این یعنی بسته شدن مسیر دیپلماسی.

ذولکیفلی حسن رئیس مجلس مشورتی خلق اندونزی نیز دراین دیدار با اشاره به اینکه تاریخ نشان داده است که اعتماد کشورهای خاورمیانه به غربی‌ها نتیجه‌ای جز سرخوردگی و وابستگی ندارد، گفت: ایران نشان داده است که می‌تواند تحت فشار نه تنها از موقعیت فعلی خود دفاع نماید بلکه در حوزه‌های مختلف نیز پیشرفت نماید.

این مقام عالی رتبه اندونزیایی با اشاره به مشاهدات خود در سفر به اصفهان، ایران را کشوری با فرهنگ و تمدن تاریخی توصیف کرد.

وی پیشرفت‌های ایران در حوزه علوم، فناوری و صنایع مختلف بویژه صنایع دفاعی را مایه مباهات و افتخار کشورهای اسلامی عنوان نمود و تصریح کرد: کشورهای منطقه خاورمیانه می‌بایست رویکرد ایران و توسل به توانایی‌های داخلی را سرمشق خود قرار دهند.

رئیس مجلس مشورتی خلق اندونزی همچنین روابط دوجانبه کشورش و ایران را مهم و رو به جلو توصیف نمود و تعاملات دوجانبه پارلمانی و همکاری بین المللی میان مجالس دو کشور را مثبت دانست.

وی با اشاره به توسعه قابل توجه روابط و همکاری‌های دوجانبه، از نقش و تلاش‌های سفیر جمهوری اسلامی ایران در این خصوص تقدیر و تشکر کرد.

ذولکیفلی حسن تبلیغ مبانی ناب اسلامی را دغدغه علمای اندونزی و ایران عنوان کرد و رویکرد علمی و دینی علمای ایران به مباحث مختلف دنیای امروز را در راستای اعتقادات و خط مشی علمای اندونزیایی خواند و خواهان ارتباط هرچه بیشتر علمای ایرانی و اندونزیایی شد.

ایرنا

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها