غنایم دولت وفاق لیبی از نظامیان حفتر؛ کشف سلاح‌های امارات در غریان

غنایم دولت وفاق لیبی از نظامیان حفتر؛ کشف سلاح‌های امارات در غریان
جمعه 7 تير 1398 - 20:49

دولت وفاق ملی لیبی در پیشروی‌های اخیر خود علیه مواضع نیروهای ژنرال حفتر، تجهزات پیشرفته امارتی کشف و ضبط کردند.

العالم - لیبی

رسانه‌های لیبی اعلام کردند که نیروهای ارتش دولت وفاق ملی لیبی به ریاست «فایز السراج» در پیشروی‌های اخیر خود، تسلیحات اماراتی از مناطق تحت اشغال نیروهای ژنرال خلیفه حفتر کشف کرده‌اند.

رسانه‌های لیبی و کاربران فضای مجازی به ویژه در توییتر تصاویر این تسلیحات را که گفته می‌شود نیروهای ژنرال حفتر آن‌ها را به هنگام فرار جا گذاشته‌اند، منتشر کردند.

تصاویر منتشر نشان می‌دهد که سلاح‌های به غنیمت گرفته شده، ساخت دولت امارات بوده و نام «ابوظبی» بر روی جعبه‌های مهمات حک شده است. گفته می‌شود برخی از ان تسلیحات نیز ساخت آمریکا است که امارات آن‌ها را خریده و در اختیار نیروهای حفتر قرار داده است.

تسلیحات اماراتی در شهر غریان (واقع در جنوب طرابلس) کشف شده است. نیروهای دولت وفاق ملی چهارشنبه این هفته موفق شد این شهر را به تصرف خود درآوره و نیروهای حفتر را که فروردین ماه آن را اشغال کرده بودند، فراری دهند.

طی نزدیک به سه ماه از آغاز عملیات صدور فرمان اشغال شهر طرابلس که پایتخت رسمی لیبی و محل استقرار دولت وفاق ملی است، از سوی ژنرال حفتر بین کشورهای حامی طرف‌های درگیر در لیبی رقابت بر سر حمایت از این طرف‌های متخاصم شدت گرفت.

ترکیه که از حامیان دولت وفاق ملی لیبی است، طی یک ماه گذشته چند کشتی حامل تجهیزات نظامی شامل خودروی زرهی پهپاد در واکنش به حمایت‌های سعودی و اماراتی از حفتر در اختیار دولت فایز السراج قرار داده است.

دولت وفاق ملی لیبی که اولین دولت بعد از سرنگوی سرهنگ قذافی در لیبی است، بر اساس توافق «الصخیرات» و با حمایت آمریکا و اروپا در ۱۷ دسامبر ۲۰۱۵ در منطقه الصخیرات مغرب تشکیل شد.با این حال غرب و برخی از کشورهای عربی از جمله عربستان سعودی و امارات اخیرا از حملات حفتر علیه این دولت حمایت کرده‌اند.

فارس

پربیننده ترین خبرها