ظریف: حمایت شیمیایی غرب از «صدام» را فراموش نمی کنیم

ظریف: حمایت شیمیایی غرب از «صدام» را فراموش نمی کنیم
شنبه 8 تير 1398 - 19:51

وزیر امور خارجه ایران در سالگرد حمله هولناک شیمیایی رژیم بعث عراق به شهر «سردشت» با یادآوری حمایت تسلیحاتی غرب از صدام نوشت: ما آن زمان، ثابت قدم ماندیم؛ اکنون هم خواهیم ماند.

العالم - ایران / سیاسی

«محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران در پیامی در صفحه شخصی‌اش در شبکه اجتماعی توئیتر به فاجعه حمله شیمایی رژیم بعث عراق به غیرنظامیان در شهر سردشت پرداخت.

ظریف نوشت: «در ۲۸ ژوئن (۷ تیر) ، سالگرد حمله هولناک شیمیایی به غیرنظامیان ایرانی در سردشت را گرامی می‌داریم.»

وزیر امور خارجه ایران در ادامه به تسلیح صدام، دیکتاتور معدوم عراق به تسلیحات شیمایی توسط کشورهای غربی اشاره کرد و نوشت: «ما هرگز فراموش نخواهیم کرد که دنیای غرب از صدام پشتیبانی و حتی وی را به تسلیحات شیمیایی مسلح کرد. شورای امنیت هرگز حمله شیمیایی صدام به مردم ما را محکوم نکرد.»

ظریف در توئیت خود به پایداری ایرانیان اشاره و اینگونه به پیام خود پایان داد: « ما آن زمان، ثابت قدم ماندیم؛ اکنون هم خواهیم ماند.»

رژیم صدام در هفتم تیر ۱۳۶۶ با حمله شیمیایی به سردشت، جنایت فجیعی را رقم زد که در پی آن ۱۱۹ نفر شهید و هزاران تن نیز مجروح شدند. شورای امنیت سازمان ملل متحد در آن سال‌ها در واکنش به جنایات جنگی آشکار صدام، مصوبه‌ای را در محکومیت به کارگیری سلاح شیمیایی توسط او گذراند که با وتوی آمریکا بی‌اثر شد.

فارس

پربیننده ترین خبرها