حمایت حزب‌الله عراق از تظاهرات مقابل سفارت بحرین در بغداد

حمایت حزب‌الله عراق از تظاهرات مقابل سفارت بحرین در بغداد
شنبه 8 تير 1398 - 21:57

حزب‌الله عراق امروز در بیانیه‌ای ضمن اعلام حمایت از تظاهرات مقابل سفارت بحرین در بغداد گفت که این تظاهرات در رد معامله‌های «ذلت‌باری» صورت گرفت که حاکمان عرب کشورهای منطقه آن را منعقد می‌کنند.

العالم - عراق

«محمد محیی» سخنگوی گردان‌های حزب‌الله عراق روز شنبه بیانیه‌ای را در رابطه با رویدادهای مربوط به سفارت بحرین در بغداد و تظاهرات مردم عراق در رد کنفرانس منامه صادر کرد.

به گزارش پایگاه خبری بغداد الیوم، سخنگوی گردان‌های حزب‌الله عراق تاکید کرد، «کسانی که شاهد اعتراضات مردمی در بغداد بودند، دریافتند که آحاد ملت عراق مخالف معامله‌های ذلت‌آور و توطئه‌آمیز علیه مقدسات امت عربی و اسلامی هستند».

وی خاطرنشان کرد، «این مردم عراق بودند که در مخالفت با معامله‌های حکام عرب منطقه خلیج (فارس) تظاهرات کردند و کسانی که خلاف این مساله را تائید می‌کنند، سعی در مصادره آراء مردم عراق دارند».

محیی با تاکید بر اینکه عراقی‌ها همچنان به حمایت از ملت فلسطین پایبند هستند، افزود: «آنها حق دارند به معامله قرن اعتراض یا تظاهرات کنند. تحرکات مردم عراق به مذاق برخی خوش نمی‌آید چون سعی دارند به جهانیان بگویند که همه مردم عراق در کنار اسرائیل هستند».

صدها نفر از مردم عراق پنجشنبه‌شب(ششم تیرماه) یک روز بعد از پایان نشست دو روزه کنفرانس بحرین موسوم به «کارگروه منامه» در مقابل سفارت بحرین در بغداد تظاهرات کرده بودند. در جریان این تجمع مردمی، معترضان عراقی وارد سفارت بحرین شدند و پرچم فلسطین را به جای پرچم بحرین بالا بردند.

تظاهرات‌کنندگان خشمیگن در اعتراض به میزبانی بحرین از طرح صلح ادعایی آمریکا موسوم به «معامله قرن» دست به این اقدام زدند.

بحرین روزهای چهارم و پنجم تیر میزبان نشست کارگروه اقتصادی موسوم به «صلح از برای شکوفایی» بود. از این نشست به عنوان اولین گام برای اجرای معامله قرن یاد می‌شود.

طرح معامله قرن آمریکا به دنبال حذف همیشگی بازگشت آوارگان فلسطینی (مطابق آمار شش میلیون) به سرزمین خود و اسکان آن‌ها در «وطن جایگزین» یعنی کشورهای دیگر است.

سخنگوی گردان‌های حزب‌الله در ادامه بیانیه خود به حملات سایبری اخیر آمریکا علیه حزب‌الله عراق اشاره کرد و گفت که «دشمنی آمریکا علیه ما از زمانی که آنها را مجبور به ترک عراق کردیم،ادامه دارد و به دلیل همین دشمنی‌ها است که در سال ۲۰۰۹ نام حزب‌الله عراق را در لیست تروریسم قرار داده بود».

وی تاکید کرد که «آمریکا سعی کرد حملات سایبری را علیه سایت‌های ما انجام دهد و این حملات همچنان حتی در سطح تهدیدات امنیتی ادامه دارد».

محیی حملات نظامی سال گذشته آمریکا به نیروهای حزب‌الله عراق در مرزهای عراق و سوریه را یادآور شد و گفت که «گردان‌های حزب‌الله هر روز از سوی دشمنان در معرض حملات گسترده قرار می‌گیرند. ما همچنان برای آمریکا یک گروه مقاومت موثر و قدرتمند محسوب می‌شویم،‌ چون می‌توانیم سناریوهای آنها را خنثی کنیم».

حزب‌الله عراق شامگاه چهارشنبه (۵ تیر) به ادعای آمریکا در انجام حملات سایبری علیه این نیروها واکنش نشان داد و گفت که «آمریکا با این حمله ادعایی خود به اهدافش نرسید و به زودی «به شکل گسترده‌ای» به این حملات پاسخ خواهیم داد».

فارس

پربیننده ترین خبرها