آخرین وضعیت شیخ زکزاکی به روایت دفتر وی در ایران

آخرین وضعیت شیخ زکزاکی به روایت دفتر وی در ایران
شنبه 8 تير 1398 - 21:54

دفتر شیخ زکزاکی در ایران درباره وضعیت بهداشتی شیخ زکزاکی  و همسرش بیانیه ای صادر کرد.

العالم _ ایران / سیاسی

به دنبال انتشار خبر مسمومیت خونی شیخ زکزاکی، عده ای از طرفداران شیخ زکزاکی، خواستار توضیح این دفتر در این مورد شدند. لذا بدین وسیله اعلام می گردد:

در کشتار سال 2015 که بیش از 1000 نفر به شهادت رسیدند، در حمله به منزل شیخ، 3 فرزند شیخ را به شهادت رسانده و خواهرشان را در آتش سوزاندند. در همین حمله که ارتش نیجریه حتی از آر پی جی هم استفاده کرد؛ شیخ زکزاکی وهمسرش به شدت زخمی شدند. به دلیل عدم رسیدگی در روزهای اول واقعه، شیخ زکزاکی یک چشم خود را ازدست داده و مانند همسر ایشان، درشرایط جسمی بسیار بدی به سر می برند. چرا که ترکش های زیادی بدلیل تیراندازی های گسترده در بدن هر دو وجود دارد.

درطول بیش از سه سال گذشته، دولت نیجریه همچنان برخلاف کنوانسیون های بین المللی، این زن وشوهر آزاده ومجاهد را در یک پایگاه نظامی ، با بیماری ها وجراحت های فراوان نگهداری میکند .

درطول ین چند سال، دولت نیجریه هرگز اجازه معاینه و معالجه آنان را در خارج ازکشور نداد. تا در فروردین گذشته، دوستداران شیخ موفق شدند با 4 پزشک بین المللی در ابوجا، محل بازداشت شیخ رفته واو همسرش را معاینه کامل کرده ونتیجه را ضرورت اعزام شیخ و همسرش به خارج برای معالجه اعلان کردند، متاسفانه دولت نیجریه هنوز این اجازه را نداده است. لذا کماکان حال شیخ و همسرش درشرائط نامطلوب به سر می بردند.

تا هفته گذشته، بدنبال انجام آزمایش خون ، تیم پزشکی معالج شیخ ابراهیم زکزاکی اعلان کرد ، در خون ایشان مقدار بسیار زیادی سرب و کادمیوم مشاهده شده است. بر اساس نظر همه پزشکان،این مقدار از سرب و کادمیوم در خون بسیار خطر ناک و کشنده است. کبد ایشان هم آسیب شدید دیده است. دندانهای ایشان نیز دو هفته است سیاه شده است.

پزشکان معالح ، مسمومیت شیخ را ناشی از گلوله های سربی و ترکش هایی میداند که از هنگام اسارت هنوز دربدن ایشان باقیمانده است. این موضوع را پزشکان بین المللی دیگر نیز تأیید کرده اند.

لذا لازم است، دولت نیجریه با آزادی فوری شیخ، برای جراحی و معالجه ایشان موافقت کند؛ در عیر اینصورت احتمال خطر جدی برای شیخ وجود دارد که مسئولیت مستقیم آن به عهده آن دولت خواهد بود.

لذا این دفتر از همه مسلمانان و علاقمندان به شیخ ابراهیم زکزاکی وهمه آزادیخواهان جهان درخواست می نماید، برای آزادی شیخ از هیچ تلاشی دریغ نورزیده واز دولت نیجریه بخواهند تا برای معالجه شیخ زکزاکی وهمسرش، اجازه خروج آنان از نیجریه را صادر کنند. این دفتر همچنین از همه مسلمانان درخواست می نماید، برای آزادی و درمان سریع ایشان دعا کنند.

دفتر شیخ زکزاکی در ایران

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها