واکنش امارات به حمله پهپادی یمن به فرودگاه سعودی «ابها»

واکنش امارات به حمله پهپادی یمن به فرودگاه سعودی «ابها»
سه شنبه 11 تير 1398 - 16:35

وزارت خارجه امارات با صدور بیانیه‌ای حمله پهپادی گروه انصارالله یمن به فرودگاه سعودی «ابها» را محکوم کرد.

العالم - آسیا

وزارت خارجه امارات در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن حمله پهپادی انصارالله به فرودگاه «ابها»، آن را «اقدام تروریستی خلاف قوانین و معاهدات بین‌المللی» برشمرد.

در این بیانیه آمده است که این حمله «دلیل دیگری بر رویکردهای تجاوزکارانه و تروریستی حوثی‌های تحت حمایت ایران و تلاش آن‌ها برای تضعیف امنیت و ثبات در منطقه است».

طبق گزارش خبرگزاری امارات(وام)، در بیانیه مذکور همچنین اشاره شده است که این حمله اقدامی خطرناک است و تلاش‌های صورت گرفته برای دستیابی به راه‌حل سیاسی را تضعیف می‌کند.

امارات همچنین همبستگی کامل خود با عربستان سعودی را اعلام و تأکید کرد که «امنیت امارات و عربستان جزء جدایی‌ناپذیر هستند و هر تهدید یا خطری علیه عربستان، به منزله تهدید برای امنیت و ثبات امارات است».

سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد، دقایقی پیش، عملیات جدیدی علیه فرودگاه أبها در منطقه عسیر، در جنوب غرب عربستان انجام شد.

در این عملیات با پهپاد قاصف۲ به آشیانه جنگنده‌های سعودی حمله شده است و رسانه‌های سعودی از مجروح شدن دست کم 5 نفر در این حمله خبر دادند.

یمن از سال ۲۰۱۵ (فروردین ۹۴) و آغاز حملات ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان و امارات، وضع بحرانی و فاجعه آمیزی دارد؛ حملات بی‌امانی که در جریان آن ده‌ها هزار غیر نظامی کشته و صدها هزار تن دیگر از جمله کودکان زخمی و آواره شده‌اند.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها