28 هزار آواره سوری تحت اسارت گروه‌های تروریستی

28 هزار آواره سوری تحت اسارت گروه‌های تروریستی
چهارشنبه 12 تير 1398 - 20:55

مرکز هماهنگی‌ سوریه و روسیه در امور بازگشت آوارگان سوری گفت که بیش از 28 هزار آواره سوری تحت اسارت گروه‌های تروریستی هستند و عناصر تروریستی از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند.

العالم - سوریه

مرکز هماهنگی‌ سوریه و روسیه در امور بازگشت آوارگان سوری روز چهارشنبه با ارائه گزارشی در آخرین وضعیت آوارگان گفت که آمریکا و همپیمانان غربی آن و تروریست‌ها همچنان در روند بازگشت شهروندان سوری به وطنشان مانع‌تراشی می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری سانا، در این گزارش آمده است که تاکنون ده‌ها هزار آواره سوری با تلاش‌های مشترک سوریه و روسیه به مناطق آزاد شده خود بازگشته‌اند.

مرکز هماهنگی سوریه و روسیه افزود: «واشنگتن و برخی کشورهای غربی تمایلی به بازگشت زندگی صلح‌آمیز ملت سوریه ندارند و به همین دلیل سعی می‌کنند در روند بازگشت شهروندان سوری به وطنشان مانع‌تراشی کنند».

مرکز هماهنگی روسیه و سوریه با بیان اینکه آمریکا همه قوانین بین المللی را در مناطق تحت اشغال خود نقض می‌کند، اعلام کرد که اوضاع اردوگاه‌های «الهول» و «الرکبان» به دلیل عدم تمایل آمریکا به پایان دادن به بحران آوارگان، فاجعه‌آمیز است».

در ادامه این بیانیه تاکید شد که «بیش از 28 هزار آواره در در اسارت گروه‌های تروریستی به سر می‌برند و گروه‌های تروریستی از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کنند».

مرکز هماهنگی سوریه و روسیه در پایان بیانیه خود از نظامیان آمریکایی خواسته‌اند تا اقدامات جنایتکار گروه‌های تروریستی در الرکبان را متوقف و شرایط را برای خروج آوارگان از اردوگاه مزبور بدون هیچ‌گونه قید و شرطی فراهم کنند.

اردوگاه الرکبان در منطقه «التنف» واقع در جنوب شرق استان حمص سوریه واقع شده و در آن، 40 هزار آواره سوری حضور دارند که نیروهای آمریکایی و ترویست‌های تحت فرمان آنان، اجازه خروج این آوارگان را نمی‌دهند.

آمریکا از آوارگان به عنوان سپر انسانی استفاده می‌کند و به گفته منابع معارض سوری، تروریست‌های «مغاویر الثوره» در حال جذب جوانان اردوگاه الرکبان هستند و به آنان آموزش می‌دهند تا از آنها در عملیات آتی علیه ارتش سوریه استفاده کنند.

فارس

پربیننده ترین خبرها