برگزاری مراسم 37مین سالگرد ربایش چهار دیپلمات ایرانی در بیروت

جمعه 14 تير 1398 - 18:56

مراسم 37 سالگرد ربوده شدن چهار دیپلمات ایرانی با حضور جمعی از شخصیت های لبنانی در سفارت جمهوری اسلامی ایران در بیروت برگزار شد. حاضران در مراسم بر تعیین هر چه سریع تر سرنوشت مفقودان و پیگیری از طریق بالاترین مراجع قضایی بین المللی تاکید کردند.

العالم - لبنان

37 سال از ربایش چهار دیپلمات ایرانی در لبنان گذشت و علی‌رغم اینکه جمهوری اسلامی ایران همه راه ها در مجامع بین المللی را برای پیگیری مسئله آنها طی کرده است سرنوشت آنان همچنان نامشخص است.

در همین زمینه سفارت ایران در بیروت مراسمی با حضور شخصیت های سیاسی رسمی و حزبی لبنانی برای تعیین سرنوشت آنان برگزار کرد.

در این مراسم احمد حسینی، کاردار سفارت ایران در بیروت گفت: از دولت لبنان تشکر می کنیم و از آنها می خواهیم که تلاش بیشتری را برای تعیین سرنوشت چهار دیپلمات ایرانی به کار گیرند.

در ادامه این مراسم میشل موسی، رئیس کمیسیون حقوق بشر پارلمان لبنان گفت: از صمیم قلب خواهان اتخاذ تصمیم مشترک انسانی و حقوقی در قبال جنایت های ضد حقوق بشری دشمن صهیونیستی هستیم.

حاضران در این مراسم بر ایستادگی خود در کنار جمهوری اسلامی ایران و خانواده مفقودین تاکید کرده و از مسئولان لبنانی خواستند که در راستای حل این موضوع نهایت تلاش خود را به کار گیرند.

ابراهیم الموسوی عضو فراكسيون وفاداری به مقاومت (حزب الله) در پارلمان لبنان به خبرنگار العالم گفت: اگر واقعا سازمان هایی بودند که حقوق بشر را رعایت می کردند باید این مسئله را در رأس اولویت های کاری خود در تمامی دنیا و سازمان ملل و شورای امنیت قرار می دادند.

همچنین عدنان منصور، وزیر خارجه سابق لبنان گفت: باید پرده از جنایت ربوده شدن دیپلمات های ایرانی در لبنان برداشته شود، این ماجرا نباید همین طور به حال خود رها شود و باید از راه های مختلف به سرانجام برسد.

گفتنی است 37 سال پیش در چنین روزی احمد متوسلیان (وابسته نظامی)، سید محسن موسوی (کاردار سفارت)، کاظم اخوان (عکاس و خبرنگار خبرگزاری جمهوری اسلامی) و تقی رستگار (کارمند سفارت) علیرغم همراه داشتن اوراق دیپلماتیک توسط برخی احزاب مسلح لبنانی بازداشت شدند. ایران همواره رژیم صهیونیستی را مسئول اسارت این چهار دیپلمات دانسته و اعلام کرده است که آنها پس از بازداشت تحویل رژیم صهیونیستی شده اند.

پربیننده ترین خبرها