ورود تجهیزات و نظامیان جدید آمریکایی به پایگاه «عین الاسد» عراق

ورود تجهیزات و نظامیان جدید آمریکایی به پایگاه «عین الاسد» عراق
شنبه 15 تير 1398 - 18:12

یک منبع امنیتی اعلام کرد که امروز شنبه تجهیزات نظامی از طریق زمینی و سربازان تروریست آمریکایی نیز از طریق هوایی وارد عین الاسد شدند.

العالم _ عراق

یک منبع امنیتی در استان «الانبار» واقع در غرب عراق از تحرکات جدید نظامیان تروریست آمریکایی در این منطقه خبر داد.

این منبع به شبکه خبری «السومریه» گفت که «تجهیزات نظامی [جدید] آمریکا امروز به پایگاه عین الاسد در استان الانبار رسید».

وی تصریح کرد که سربازان آمریکایی نیز از طریق هوایی وارد عین الاسد شدند.

این منبع خاطر نشان کرد که تجهیزات نظامی متعلق به نظامیان آمریکا از طریق دو گذرگاه وارد عین الاسد شد که یکی از این دو گذرگاه «طریبیل» نام دارد.

وی خاطر نشان کرد که تعداد خودروهای آمریکایی که وارد عین الاسد شده، حدود 100 خودرو است.

منبع مذکور در پایان مدعی شد که این تجهیزات برای «مقاصد آموزشی و حمایت از مناطق بیابانی این استان» وارد عین الاسد شده است.

این منبع امنیتی در حالی این ادعا را کرد که منابع مطلع در عراق 18 اردیبهشت گفتند که ائتلاف تحت رهبری آمریکا با کمک بالگرد‌ها و هواپیماهای خود به بقایای گروه تروریستی داعش مستقر در الانبار و در مرز با سوریه از آسمان مواد غذایی و دارو ارسال کرده است.

«غصی الانباری» سخنگوی سازمان «بدر» در عراق و از گروه‌های «حشد الشعبی» گفت که تروریست‌های داعش در مرکز الانبار مخفی شده‌اند و تنها بالگرد‌های نظامی آمریکا به آن‌ها دسترسی دارند.

برخی منابع محلی نیز از مشاهده کمک‌رسانی هواپیمای ائتلاف تحت رهبری آمریکا به داعش و ارسال مواد غذایی و دارو به آن‌ها خبر دادند.

عین الاسد در 108 کیلومتری غرب «الرمادی» قرار دارد. در سال 2003، تفنگداران آمریکایی این پایگاه را اشغال کردند و تا سال 2011 در آن باقی ماندند. عین الاسد دومین پایگاه هوایی بزرگ عراق است.

فارس

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها