نماینده روسیه در آژانس بین المللی انرژی اتمی: دلیل اقدام برجامی ایران را درک می کنیم

نماینده روسیه در آژانس بین المللی انرژی اتمی: دلیل اقدام برجامی ایران را درک می کنیم
يکشنبه 16 تير 1398 - 19:03

نماینده دائمی روسیه در سازمان های بین المللی در وین و آژانس بین المللی انرژی اتمی با بیان اینکه تلاش های دیپلماتیک برای حفظ و نجات توافق هسته ای با ایران موسوم به برجام همچنان ادامه دارد، خواستار خویشتنداری طرف ها برای حفظ این توافق شد.

العالم - اروپا

میخائیل اولیانوف به خبرگزاری دولتی ریانووستی روسیه گفت ما از ایران می‌خواهیم از اقداماتی که اوضاع پیرامون برجام را پیچیده‌تر کند جلوگیری کند هر چند که ما اقدامات ایران و دلایلی که این کشور دست به تصمیمات اخیر زده است را درک می‌کنیم.

وی افزود: ما از ایران دعوت می‌کنیم از اقدامات بعدی که وضعیت پیرامون توافق هسته‌ای(برجام) را پیچیده‌تر می‌کند، خودداری کند.

اولیانوف با بیان اینکه فرصت برای ادامه اقدامات دیپلماتیک وجود دارد، اظهار کرد: در هر صورت تلاش‌های دیپلماتیک درباره توافق هسته‌ای با ایران ادامه خواهد یافت.

وی خاطرنشان کرد: گزارش آژانس بین المللی انرژی اتمی درخصوص سطح غنی سازی اورانیوم در ایران ممکن است در نشست ویژه شورای حکام در روز دهم ماه جولای (روز چهارشنبه) ارائه شود.

به گفته مقام روس، چنین بنظر می‌رسد که آژانس بین المللی انرژی اتمی اندازه‌ها را خواهد سنجید و به شورای حکام گزارش خواهد داد.

«علی ربیعی» سخنگوی دولت از اجرای گام دوم کاهش تعهدات برجامی ایران خبر داد و اعلام کرد: امروز رسماً از مرز ۳.۶۷ درصد اورانیوم غنی شده عبور می‌کنیم.

وی امروز یکشنبه در نشست خبری مشترک با سید عباس عراقچی معاون سیاسی وزیر امور خارجه و بهروز کمالوندی سخنگوی سازمان انرژی اتمی پس از پایان مهلت ۶۰ روزه ایران به اروپایی‌ها گفت: امروز از مرز ۳.۶۷ درصد اورانیوم غنی شده عبور کردیم و مبنای غلظت بر اساس نیاز ما خواهد بود.

سخنگوی دولت گفت: با این وجود ما به هر قیمتی در برجام باقی نمی‌مانیم، هر کاری هم می‌کنیم برای حفظ برجام است، ولی باقی ماندن ما در برجام به طرف مقابل بستگی دارد، هر تصمیمی گرفته می‌شود وابسته به منافع ملی و مصالح کشور است. هر تصمیمی هم گرفته شود انسجام در کشور را مفید می‌دانیم، ما در سایه اجماع حرکت می‌کنیم.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها