رزمایش نظامیان تروریست‌ آمریکا در جنوب شرق سوریه +تصاویر

رزمایش نظامیان تروریست‌ آمریکا در جنوب شرق سوریه +تصاویر
دوشنبه 17 تير 1398 - 13:45

نظامیان تروریست آمریکا به همراه عناصر تروریستی وابسته به «ارتش آزاد» در منطقه «التنف» در استان حمص، رزمایش نظامی برگزار کردند.

العالم - سوریه

واشنگتن دامنه حمایت از تروریسم را در سوریه افزایش داده و بتازگی در شرق این کشور، رزمایش برگزار کرده است.

ایگاه خبری معارض «بلدی» گزارش داد که نظامیان تروریست آمریکا حاضر در ائتلاف موسوم به ضد داعش با تروریست‌های «مغاویر الثوره» -وابسته به گروه تروریستی ارتش آزاد سوریه- رزمایش برگزار کردند.

این رزمایش در صحرای سوریه برگزار شد. عناصر حاضر در این رزمایش، از موشک‌های میان‌بُرد «هیمارس» استفاده کردند؛ موشک‌هایی که آمریکا در سال 2017 وارد منطقه «التنف» کرد و ویژگی آن، قدرت بالای تخریبی است.

وبسایت بلدی گزارش داد که علت برگزاری رزمایش یا هداف آن مشخص نیست، «ولی احتمالا به خاطر جلوگیری از پیشروی نیروهای ارتش سوریه یا گروه تروریستی داعش باشد».

عناصر مغاویر الثوره اعلام کردند که در این رزمایش، از «انواع موشک، موشک‌انداز، توپ و خمپاره‌انداز استفاده شد... تا با تحرکات گره تروریستی داعش در صحرای سوریه مقابله شود».

صفحه معارض موسوم به «فرات بوست» هم در فیسبوک خبر داد که ائتلاف آمریکا، از کسانی که تمایل دارند به مغاویر الثوره بپیوندند، نام‌نویسی می‌کند.

فرات بوست خبر داد که هدف آمریکا، «افزایش قدرت نظامی‌اش است»، و کسانی که به عضویت این گروه در بیایند، در دوره‌های نظامی که در اردن برگزار خواهد شد، شرکت خواهند کرد.

منطقه التنف در جنوب شرق در اشغال نظامیان آمریکا و تروریست‌های وابسته به این کشور قرار دارد. این نیروها و تروریست‌ها، هزاران آواره را در اردوگاه «الرکبان» گروگان گرفته‌اند و اجازه نمی‌دهند خارج شوند.

الرکبان در نزدیکی پایگاه آمریکا در التنف واقع شده است. دمشق و مسکو در تلاشند که این افراد گروگان گرفته شده را آزاد کنند و از واشنگتن می‌خواهند که این اردوگاه را برچیند تا آوارگان به خانه خود بازگردند، ولی آمریکا این مسئله را نمی‌پذیرد.

هر چند ائتلاف آمریکا پایگاه التنف را به بهانه مبارزه با داعش ایجاد کرد، ولی بارها مواضع ارتش سوریه را در این منطقه هدف قرار داد تا مانع از پیشروی نیروهای سوری در برابر داعش شود.


موقعیت پایگاه التنف

فارس

پربیننده ترین خبرها