تشکیلات خودگردان:

نتانیاهو درباره تاریخ به بحث‌های متوهمانه روی آورده است

نتانیاهو درباره تاریخ به بحث‌های متوهمانه روی آورده است
سه شنبه 18 تير 1398 - 13:23

پس از آنکه نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد اصل و ریشه فلسطینی‌ها به جنوب اروپا باز می‌گردد، تشکیلات خودگردان با صدور بیانیه‌ای این موضوع را محکوم کرد و گفت، ملت فلسطین نیازی به ارائه ادله در این باره ندارد.

العالم - فلسطین اشغالی

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی دوشنبه (دیروز) مدعی شد طبق تحقیقی انجام شده، ریشه و اصل فلسطینی‌‌ها به جنوب اروپا باز می‌گردد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی فلسطین «وفا»، وزارت خارجه تشکیلات خودگردان با صدور بیانیه‌ای این اظهارات نتانیاهو را محکوم کرد و آن را در ادامه اقدامات عوام‌فریبانه وی برای انکار وجود ملت فلسطین در سرزمین و وطنش دانست تا استعمار را در سرزمین فلسطین تقویت کند و حقیقت نزاع را از نزاعی سیاسی به نزاعی دینی تبدیل کند.

در بیانیه وزارت خارجه فلسطین آمده است: نتانیاهو این بار تلاش کرده بحث‌های انسان‌شناسانه به راه بیندازد، بحث‌هایی که فقط از توهم نتانیاهوست و با حقایق جغرافیایی، تاریخی و تصمیم‌های سازمان ملل در تناقض است؛ در توئیت وی (نتانیاهو) رایحه زشت نژادپرستی علیه ملت فلسطین شنیده می‌شود.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان تأکید کرد، حضور ملت فلسطین در این سرزمین ریشه در عمق تاریخ دارد و این ملت نیاز به ارائه ادله به استعمارگری مانند نتانیاهو در این باره ندارد.

رژیم صهیونیستی در 15 ماه می 1948 فلسطین را اشغال کرد، روزی که فلسطینی‌ها آن را «یوم النکبه» می‌نامند.

واژه النکبة (مصیبت) یادآور دو خاطره نامیمون در حافظه فلسطینی‌هاست: نخست استقرار رژیم اسرائیل در سال 1948 و دوم اخراج بیش از 800 هزار فلسطینی از وطن خود.

«النکبة» نه تنها نماد فاجعه‌ای است که در آن سال بر سر سرزمین فلسطین نازل شد بلکه نمایانگر سختی ها و معضلاتی است که طی چندین دهه گذشته به این ملت تحمیل گشته است؛ در واقع یوم النکبه روایت یک تراژدی انسانی است؛ تخریب بخش اعظمی از بنیان های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی فلسطینیان تا راه برای اعلام موجودیت یک دولت یهودی نامشروع گشوده شود

پربیننده ترین خبرها