«برهم صالح» با سفیر اتحادیه اروپا در بغداد دیدار کرد

«برهم صالح» با سفیر اتحادیه اروپا در بغداد دیدار کرد
سه شنبه 18 تير 1398 - 17:12

سفیر اتحادیه اروپا در عراق که مأموریتش در این کشور به پایان رسید، به دیدار رئیس جمهور عراق رفت و طرفین مسائل مشترک را بررسی کردند.

العالم - عراق

«رامون بیلکوا» سفیر اتحادیه اروپا در عراق امروز سه‌شنبه به دیدار «برهم صالح» رئیس جمهور عراق رفت.

دفتر ریاست جمهوری عراق با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که این دیدار در کاخ «السلام» در بغداد صورت گرفته است.

پایگاه خبری «المعلومه» ضمن نقل این بیانیه، به نقل از صالح گزارش داد که «عراق برای تحقق امنیت و ثبات در منطقه، سیاست روشن و اصولی در قبال مسائل منطقه و بین‌الملل در پیش گرفته است».

رئیس جمهور عراق در جریان این دیدار بر اهمیت تقویت روابط دوستانه با اتحادیه اروپا در همه زمینه‌ها و تداوم هماهنگی و رایزنی بر سر مسائل مشترک تأکید کرد؛ به گونه‌ای که باعث افزایش همکاری بین طرفین شود.

صالح از تلاشهای بیلکوا برای توسعه روابط دوجانبه بین عراق و اتحادیه اروپا قدردانی و برای وی، آرزوی موفقیت کرد؛ چرا که مأموریت وی در عراق به پایان رسید.

این مسئول اتحادیه اروپا نیز تأکید کرد که این اتحادیه، همکاری با عراق را اولویت اصلی خود می‌داند؛ زیرا بغداد می‌تواند در حل بحران‌های منطقه نقش مؤثری ایفا کند.

صالح اوایل تیر ماه جاری تأکید کرد که این کشور با استفاده از اراضی خود برای اقدام نظامی علیه ایران مخالف است.

رئیس جمهور عراق با بیان اینکه«تحریم‌ها در کشورهای بسیار بسیار زیادی آزموده شده‌اند و ما هم در عراق در دهه ۱۹۹۰ از تحریم‌ها رنج برده‌ایم و ویرانی حاصل از آن در جامعه عراق حتی تا امروز هم ادامه یافته است» گفت که مردم عراق تحریم را تجربه کرده‌اند و در این زمینه با مردم ایران احساس همبستگی دارند

فارس

پربیننده ترین خبرها