نگرانی پنتاگون از دچار شدن جنگنده "اف 35" به سرنوشت "گلوبال هاوک"

نگرانی پنتاگون از دچار شدن جنگنده
چهارشنبه 19 تير 1398 - 10:53

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) به اسرائیل اجازه استفاده از جنگنده اف 35 را علیه ایران نمی دهد زیرا نگران دچار شدن این جنگنده جدید به سرنوشت هواپیمای بدون سرنشین "گلوبال هاوک" است هواپیمایی که چندی پیش بر فراز آب های سرزمینی جنوب ایران سرنگون شد.

العالم - ایران

به گزارش رای الیوم؛ این در حالیست که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل تهدید کرده است که با جنگنده های اف 35 به ایران حمله خواهد کرد ولی تهدید وی فقط یک حرف است زیرا پنتاگون نمی خواهد اسرائیل با جنگنده اف 35 علیه ایران اقدامی بکند.

جنگنده اف 35 جایگزین جنگنده های اف 16 و اف 15 در ارتش آمریکا خواهد شد و اسرائیل اولین طرف غیر عضو ناتو است که جنگنده های اف 35 را از آمریکا خریداری کرد و ادعا می کند که با این جنگنده به اهدافی ایرانی و سوری در خاک سوریه حمله کرده است.

نتانیاهو روز سه شنبه از یک پایگاه نظامی که شامل آشیانه های جنگنده های اف 35 بود، بازدید کرد و تهدید کرد که با این جنگنده ها به ایران حمله خواهد کرد. تعداد دقیق جنگنده های اف 35 که اسرائیل از آمریکا تحویل گرفته است، معلوم نیست ولی گفته می شود که تعداد آن 10 فروند است و در آینده به 40 فروند افزایش خواهد یافت.

ایران چندی پیش هواپیمای بدون سرنشین آمریکایی گلوبال هاوک را که یک هواپیمای پیشرفته است، سرنگون کرد و به یک هواپیمای دیگر به نام "پوسایدون 8" درباره نزدیک شدن به مرزهای ایران هشدار داد. این در حالیست که گفته می شود این دو هواپیما رادار گریز هستند.

اگر نتانیاهو بخواهد به تأسیسات هسته ای ایران حمله کند، موفق نخواهد شد و نخواهد توانست تجربه انهدام رآکتور هسته ای عراق را تکرار کند زیرا تأسیسات هسته ای ایران در زیر زمین قرار دارد و بمب ها و موشک های موجود در جنگنده های اف 35 نمی تواند این تأسیسات را منهدم کند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها