عامل حمله به سفارت کره‌شمالی در اسپانیا، به قید وثیقه آزاد می‌شود

عامل حمله به سفارت کره‌شمالی در اسپانیا، به قید وثیقه آزاد می‌شود
چهارشنبه 19 تير 1398 - 13:04

سردسته گروه حمله‌کنندگان به سفارت کره‌شمالی در اسپانیا، با قرار وثیقه 1.3 میلیون دلاری آزاد می‌شود.

العالم - آسیا

مردی آمریکایی که در حمله به سفارت کره‌شمالی در اسپانیا دست داشت به دستور دادگاه با وثیقه ۱.۳ میلیون دلاری آزاد می‌شود.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، این فرد به‌دلیل احتمال استرداد به اسپانیا، در حبس خانگی به‌ سر خواهد برد.

«جین روزنبلات» قاضی پرونده در جلسه استماع روز سه شنبه که در «لوس‌ آنجلس» برگزار شد، به «کریستوفر آن» ۳۸ ساله، عضو سابق نیروی دریایی آمریکا و متهم این پرونده گفت ضمن حبس خانگی، باید مچ‌بند رهیاب الکترونیک به پایش ببندد.

این متهم، ماه آوریل سال جاری میلادی در لوس‌آنجلس دستگیر شد. به جز او، یک آمریکایی دیگر و چند شهروند کره‌جنوبی نیز از دیگر متهمان فراری این پرونده هستند.

مقامات اسپانیایی نیز او را متهم کرده‌اند که سردسته گروهی ۶ نفره بوده که به سفارت کره‌شمالی در این کشور حمله کردند و پس از گروگان گرفتن کارکنان این مجموعه آن‌ها را کتک زدند.

این افراد، همچنین اطلاعات مربوط به سفیر را که در زمان وقوع حمله، به‌عنوان نماینده «پیونگ‌یانگ» در مذاکره با آمریکا شرکت کرده بود، به سرقت بردند.

این سفیر، سپتامبر ۲۰۱۷ در پاسخ به آزمایش‌های اتمی کشورش، توسط دولت اسپانیا از این کشور اخراج شد اما کسی جایگزین او نشد.

بازرسان اسپانیایی این ۶ نفر را عضو گروه «دفاع مدنی چئولیما» یا «چوسان‌ آزاد» می‌دانند که به‌دنبال سرنگون کردن «کیم جونگ اون» رهبر کره‌شمالی هستند.

یک تیم تحقیق اسپانیایی شامل پلیس ملی و سرویس محرمانه «سی‌ان‌آی» با سازمان سیا تماس برقرار کردند تا دخالت احتمالی آمریکا در این اتفاق را جویا شوند. به گفته منابعی در دولت اسپانیا، پاسخ سیا به تیم تحقیق اسپانیایی، «غیرمتقاعدکننده» بود.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها