کشکول العالم/

ترامپ خطاب به امیر قطر: خدا رو شکر همه اینها از پول شماست!

چهارشنبه 19 تير 1398 - 14:37

دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا از شیخ تمیم بن حمد امیر قطر به علت تقبل هزینۀ توسعه پایگاه هوایی "العُدید" تشکر کرد پایگاهی نظامی که برای میزبانی از تعداد بیشتری از نیروهای آمریکایی توسعه یافته است.

العالم - جهان اسلام

ترامپ دوشنبه شب در ضیافت شامی که استیون منوچین وزیر دارایی آمریکا به افتخار امیر قطر تدارک دیده بود، گفت: آنگونه که می دانم، 8 میلیارد دلار در آن مساله (توسعه پایگاه العدید) هزینه شده است. خدا رو شکر که اکثر این هزینه از پول شما تأمین شده نَه پول ما. در واقع، موضوع بهتر از این چیزها است چرا که همه هزینه از پول شما تأمین شده است!

ترامپ افزود: شما متحد بزرگی هستید و با احداث یک تأسیسات نظامی جالب به ما کمک کردید و یک فرودگاه نظامی هم احداث کردید که مردم از خیلی وقت پیش مشابه چنین فرودگاهی را ندیده اند.

هر چند همگان با رفتار بازاری و قلدری و طمع ترامپ و روش وی در چپاول دارایی ها و منابع ملت های دیگر که شبیه روش راهزنان است، آشنا هستند ولی واقعیت اینست که موضوع مذکور بسیار دردناک و غم انگیز است. با چشم پوشی از دیدگاهی که ما در قبال قطر و همچنین عربستان و امارات داریم، می بینیم که دارایی های ملت های مسلمان در روز روشن چپاول می شود و هیچ مخالفت و اعتراضی دیده نمی شود بلکه برعکس، این دارایی ها روی سینی طلایی به دیگران هدیه داده می شود.

هر چند می توان مطالب زیادی درباره این خبر نوشت و شبکه های ماهواره ای و دیگر رسانه های سعودی به علل معلوم روی این خبر تمرکز کرده اند، ولی ما به قلم فرسایی نخواهیم پرداخت و بینندگان خود را به مشاهده این کلیپ برای ابراز نظر درباره آن فرامی خوانیم.

دسته بندی ها :
کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها