ذوالنوری تشریح کرد:

جلسه کمیسیون سیاست خارجی مجلس برای بررسی وضعیت شیخ زکزاکی

جلسه کمیسیون سیاست خارجی مجلس برای بررسی وضعیت شیخ زکزاکی
چهارشنبه 19 تير 1398 - 21:38

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نشست امروز این کمیسیون درخصوص بررسی وضعیت جسمی شیخ زکزاکی را تشریح کرد.

العالم - ایران/ سیاسی

به گزارش خانه ملت، مجتبی ذوالنوری در حاشیه نشست کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس پیرامون بررسی وضعیت جسمی شیخ ابراهیم زکزاکی اظهار داشت: آقای شیخ زکزاکی وضعیت جسمی خوبی ندارد و حال وی دارای وخامت است که علل مختلفی دارد و عمده علت وضعیت نامطلوب ایشان، گلوله هایی است که در گذشته به ایشان اصابت کرده است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس بیان کرد: کهولت سن، مشکلات قلبی و ریوی و بالا بودن نامتعارف سرب در خون ایشان بسیار خطرناک است و همه این عوامل دست به دست هم داده تا حال ایشان وخامت داشته باشد.

وی افزود: درمان شیخ زکزاکی در زندان مناسب نبوده و همین شرایط، بیماری ایشان را پیچیده تر کرده است، حق هر زندانی از نگاه هر مکتب و جریان سیاسی این است که در صورت اینکه دچار بیماری شود، مورد معالجه قرار گیرد.

ذوالنوری ادامه داد: درمان شیخ زکزاکی با توجه به شرایطی که دارد در زندان ممکن نیست و حتی در نیجریه هم با کمبود امکاناتی که وجود دارد، این امکان فراهم نمی باشد، با توجه به این شرایط باید به کشور دیگری اعزام و معالجه شود، وگرنه حال وی وخیم تر می شود.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی گفت: کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس علی رغم تعطیلی مجلس، به دلیل حساسیت موضوع برای بررسی وضعیت جسمی شیخ زکزاکی تشکیل جلسه داد و از دستگاه های ذیربط نیز میهمانانی دعوت کرد تا در این زمینه تلاش کنند.

وی تصریح کرد: مجلس به عنوان نماینده ملت از وزارت امور خارجه درخواست دارد تا در این موضوع اقدامات جدی را انجام دهد و در این کار بشردوستانه اقدامات لازم را به کار گیرد تا مشکل شیخ زکزاکی حل شود.

ذوالنوری بیان کرد: مردم نیز خیلی نگران وضعیت شیخ زکزاکی هستند و به همین جهت نمایندگان مجلس به شدت مورد فشار پیامکی مردم قرار گرفته اند تا این موضوع را پیگیری کنند و تماس های زیادی می گیرند که چرا اقدامی برای وضعیت شیخ زکزاکی صورت نمی گیرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: تصمیماتی در جلسه امروز پیرامون شیخ زکزاکی اتخاذ شد و امیدواریم اثربخش باشد.

پربیننده ترین خبرها