میشل عون: وحدت لبنانی ها، ضامن وحدت و ثبات کشور است

میشل عون: وحدت لبنانی ها، ضامن وحدت و ثبات کشور است
پنج‌شنبه 20 تير 1398 - 17:09

رئیس جمهوری لبنان تاکید کرد وحدت لبنانی ها موجب تقویت ثبات و امنیت در این کشور شده است.

العالم - لبنان

میشل عون طی سخنانی گفت که لبنان به فضل همبستگی ملی که ملت آنرا نشان داده اند، از جنگ و درگیری به دور مانده است و لبنانی ها بدین شکل، وحدت خود را حفظ کرده و کشورشان را از جنگ و آتشی که در اطرافشان بوده است، دور نگاه داشته اند.

عون تاکید کرد: این وحدت، امنیت و ثبات لبنان را تقویت می کند و باعث می شود که انجام نشست ها و دیدارهای بین المللی در این کشور و نیز وجود گردشگران به ویژه گردشگران کشورهای اروپایی و کشورهای حوزه خلیج فارس تضمین شده باشد.

دراین حال، "اسامه سعد" دبیر کل سازمان خلق الناصری در لبنان، نیز مقابله با تحریم های آمریکا از طریق اقدامات سیاسی و دیپلماتیک را خواستار شد.

سعد ضمن اعلام مخالفت با تحریم های آمریکا علیه "محمد رعد" رئیس فراکسیون وفاداری به مقاومت و "امین شری" نماینده لبنانی و "وفیق صفا" رئیس بخش ارتباطات در حزب الله، گفت که این تحریم ها به منزله تعرض به مجلس نمایندگان لبنان و حاکمیت این کشور است.

سعد افزود که این تحریم ها در چارچوب فشارهای فزاینده علیه لبنان به منظور واداشتن این کشور به قبول طرح "معامله قرن" و توطئه اسکان آوارگان در سرزمینی دیگر و نیز به منظور وادار کردن لبنان به قبول شرط های اسرائیل برای ترسیم مرزهای زمینی و دریایی است.

سعد طی سخنانی از دولت و مجلس نمایندگان لبنان خواست با اتخاد اقدامات سیاسی و دیپلماتیک با تحریم ها و فشارهای آمریکا مقابله کنند و تنها به اتخاذ مواضع کلامی اکتفا نکنند.

پربیننده ترین خبرها