دور تازه ای شهرک سازی ها در سایه سازش کشورهای عربی

جمعه 21 تير 1398 - 17:50

رژیم صهیونیستی در راستای تسریع روند شهرک سازی با احداث 400 واحد جدید در شهر قدس اشغالی موافقت کرد.

العالم - فلسطین

به گزارش خضر شاهین خبرنگار العالم در قدس اشغالی دولت صهیونیستی با ساخت 400 واحد از جمله 216 واحد در شهرک گیلو در جنوب قدس اشغالی موافقت کرد تا به چند هزار واحد دیگری بپیوندند که محاصره پایتخت اشغالی فلسطین را بیش از پیش تنگ تر کرده اند.

اسماعیل مسلمانی کارشناس مسائل شهرک سازی صهیونیست ها در گفتگو با خبرنگار العالم گفت: حکومت صهیونیستی سیاست علنی سازی این شهرک سازی ها را بعد از سالها کتمان در پیش گرفته است.

از سوی دیگر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی که با پرونده های حقوقی فساد و پرداخت رشوه مواجه است با ذوق زدگی از سازش برخی کشورهای عربی خطاب به فلسطینیان گفت: ماجرا تمام شده است، تا ابد شهرکی را بر نخواهیم چید، هر شهرک در نظر من یک "اسرائیل" است و به دیگر به عقب بازنمی گردیم.

سلیمان شقیرات تحلیلگر فلسطینی در همین راستا گفت: مسئله تازه در شهرک سازی های جدید صحبت علنی و صریح مقامات رژیم صهیونیستی است والا این رژیم از سال 1967 تا کنون اعتقادی به سرزمین های اشغالی نداشته آن ها را از آن خود می داند.

گفتنی است؛ در سایه سازش کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی و حمایت های همه جانبه دولت آمریکا به ریاست دونالد ترامپ، این رژیم با هدف محو هویت اصیل فلسطینی از قدس اشغالی و زمینه سازی برای اعلام قدس به عنوان پایتخت این رژیم، عملیات حفاری در اطراف مسجد الاقصی و همچنین گسترش شهرک سازی ها را با جدیت بیشتری دنبال می کند.

پربیننده ترین خبرها