تظاهرات مردم الجزائر برای بیست‌ و یکمین جمعه متوالی

تظاهرات مردم الجزائر برای بیست‌ و یکمین جمعه متوالی
شنبه 22 تير 1398 - 10:38

مردم الجزائر امروز نیز در میان حضور گسترده نیروهای امنیتی، برای بیست‌ویکمین جمعه متوالی تظاهرات کرده و خواستار برکناری عناصر دوره بوتفلیقه از قدرت شدند.

العالم - آفریقا

صدها نفر از معترضان الجزائر صبح روز جمعه در نزدیکی میدان البرید المرکزی، میدان أودان و دانشگاه مرکزی تظاهرات کردند.

معترضان با سر دادن شعارهایی خواستار برکناری عناصر دوره «عبدالعزیز بوتفلیقه» رئیس‌جمهور سابق الجزائر از قدرت شده و شعار «دولت مدنی نه دولت نظامی» سر دادند. این شعار معترضان در پاسخ به اظهارات «احمد قاید صالح» رئیس ستاد مشترک ارتش بود که روز سه‌شنبه گفته بود «کسانی که این شعار را سر می‌دهند دارای افکار مسموم هستند».

طبق گزارش وبگاه «العربی‌الجدید»، نیروهای امنیتی الجزائر نیز تعدادی از معترضان را که پرچم‌های ملی به دست گرفته و شعارهایی علیه ارتش و قاید صالح سر می‌دادند، بازداشت کردند.

طبق این گزارش، شمار زیادی از نیروهای پلیس و نیروهای ضد شورش در میدان البرید المرکزی، أودان، اول مایو و خیابان‌های حسیبه بن بوعلی و دیدوش مراد مستقر شده بودند.

«حسن بزینه» از فعالان اعتراضات مردمی گفت که هدف ما اکنون استمرار تظاهرات‌های روز جمعه به منظور اعمال فشار بر دولت و وادار کردن آن به ارائه امتیازات سیاسی بیشتر به نفع دموکراسی است.

از زمان استعفای «عبدالعزیز بوتفلیقه» در تاریخ ۲ آوریل گذشته که تحت فشار افکار عمومی صورت گرفت، مردم الجزائر خواهان برکناری عناصر دوره بوتفلیقه از جمله «عبدالقادر بن صالح» رئیس‌جمهور انتقالی، «نورالدین بدوی» و «احمد قاید صالح» رئیس ستاد مشترک هستند.

پیش از این قرار بود انتخابات ریاست‌جمهوری چهارم جولای برگزار شود اما به دلیل آنکه هیچ کس برای این انتخابات نامزد نشد، این انتخابات به زمان دیگری موکول شد و دوره ریاست‌جمهوری بن صالح نیز تمدید شد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها