آشنایی با نحوه ی ساخت اپل آیدی

 آشنایی با نحوه ی ساخت اپل آیدی
دوشنبه 24 تير 1398 - 15:16

نحوه ساخت اپل آیدی از مراحل دردسر ساز برای کاربران ایرانی با توجه به تحریم های این شرکت است. توجه کنید که نحوه ساخت اپل آیدی کاملا رایگان و مجازی است.

العالم - فضای مجازی

نحوه ساخت اپل آیدی به عنوان یک هویت مخصوص کاربران یکی از بخش های به ظاهر پیچیده برای کاربران ایرانی شرکت اپل است که باید برای محصولات و دستگاه های این شرکت آن را انجام دهند. در این مقاله با معرفی اپل آیدی، در مورد نحوه ساخت اپل آیدی با کمک کامپیوتر و هم چنین موبایل می پردازیم.

اپل آیدی چیست؟

اپل آیدی هویت شخصی کاربران محصولات شرکت اپل است که برای هر کاربر به صورت منحصر بفرد در قالب یک حساب کاربری یا هویت فردی وجود دارد.

محصولات شرکت اپل به دو دسته ی سخت افزاری و نرم افزاری تقسیم می شود .سخت افزاری مانند : آیفون، آیپد، آیپاد و کامپیوتر های مک بوک، mini Mac، Mac Pro و ...

نرم افزاری مانند : اپ استور آی او اس، مک اپ استور، آیکلاود، آیتونز و آی بوک، فیس تایم ، iMassage، apple book تقسیم بندی می شوند که کاربران می توانند پس از خریداری اپل آیدی منحصر بفرد خود و تنظیم آن برای روی محصول مورد نظر، از این محصولات استفاده نمایند.

ذکر این نکته ضروری است که اطلاعات اپل آیدی باید به دقت حفظ و نگهداری شود در غیر این صورت با گم شدن یا غیر فعال شده اپل آیدی، تنها با استفاده از ایمیلی که در آن ثبت کرده اید، امکان ویرایش و بازیابی اطلاعات آن وجود دارد.

با توجه به اینکه همه ی اطلاعات کاری شما در محصولات و دستگاه های اپل توسط اپل آیدی در یک فضای ابری مخصوص ذخیره می شوند، حتما به نگهداری و جلوگیری از درز اطلاعات آن دقت نمایید.

نکاتی در ساخت اپل آیدی

از جمله نکاتی که می توان در مورد اپل آیدی پیش از شرح نحوه ساخت اپل آیدی می توان گفت عبارت اند از:

در حالت کلی می توان گفت ساخت اپل آیدی، بدون هزینه است و همه ی کاربران در ایران و سایر نقاط دنیا آن را به بدون هزینه تهیه می کنند.
با توجه به محدودیت ها و تحریم هایی که از طرف شرکت ها و کمپانی های بزرگ از جمله اپل بر ایران اعمال شده است، نحوه ساخت اپل آیدی برای ایرانیان با دردسر های زیادی همراه است.
شما می توانید از طریق مراکزی که محصولات اپل را ارائه می کنند، از بخش خدمات پس از فروش، درخواست ساخت اپل آیدی برایتان را بدهید. در این صورت شما تنها هزینه ی اجرت آن ها را باید پرداخت نمایید.

شما باید توجه داشته باشید که برای ساخت اپل آیدی و در روند نحوه ساخت اپل آیدی، نیازی به مستر کارت یا ویزا کارت و هزینه های ناشی از آن که اغلب توسط افراد سودجو و کلاهبردار توصیه می شود وجود نداشته و شما می توانید به عنوان کاربر محصول اپل بدون هزینه ای اپل آیدی خود را تشکیل دهید.

با توجه به مکانیزم ساخت اپل آیدی، باید توجه داشته باشید که اپل آیدی به هیچ وجه در قالب آیدی کارت به فروش نمی رسد و این نوع اپل آیدی ها به هیچ وجه معتبر نبوده و پس از مدتی مسدود می شوند. اپل آیدی باید روی ایمیل مخصوص خودتان تنظیم شده و اطلاعات آن از جمله حساب کاربری در نزد شما باشد.

نحوه ساخت اپل آیدی توسط کامپیوتر

برای ساخت اپل آیدی از طریق سایت و کامپیوتر به ترتیب مراحل زیر را طی می کنیم:

قبل از ساخت اپل آیدی 2019، لازم است شما نرم افزار آیتونز اپل را با توجه به نسخه های 64 و 32 بیتی آن دانلود کرده و اقدام به ساخت اکانت در آن نمایید.این نرم افزار به صورت رایگان و بدون کرک ارائه شده است.

پس از نصب برنامه ی آیتونز با تغییر آی پی توسط نرم افزار های VPN دسکتاپ، IP کامپیوتر شما تغییر کرده و اپل متوجه ی موقعیت مکانی کشور ایران نمی شود.بهتر است آی پی خود را روی ایالات متحده تنظیم نمایید.

مرحله اول: پس از ورود به نرم افزار، روی گزینه ی app در قسمت نوار بالای برنامه کلیک کرده تا صفحه ی دیگری ظاهر شود.

برای ساخت اپل آیدی با کامپیوتر، در این صفحه یک برنامه ی رایگان به دلخواه انتخاب کنید.

مرحله دوم: سپس یک پیام مشاهده می کنید که از شما مشخصات اپل آیدی شما را می خواهد. با توجه به اینکه شما اپل آیدی ندارید، بر روی گزینه ی Create New Apple ID کلیک کرده و به صفحه ی جدیدی منتقل می شوید.

مرحله سوم: در این مرحله شما آدرس ایمیلی که به آن دسترسی داشته باشید وارد نمایید. این آدرس به عنوان شناسه اپل آیدی شما در نظرگرفته می شود.
سپس رمز عبوری را تعیین نمایید.

در نهایت، کشور ایالات متحده را انتخاب کرده و با تیک زدن گزینه ی Terms & Conditions گزینه ی Continue را بزنید.

مرحله چهارم: در صفحه ی بعدی مشخصات خود را وارد کرده و به تاریخ تولد خود دقت نمایید. سوالات امنیتی را برای اکانت اپل آیدی تعیین کرده و پاسخ آن ها را نیز تعیین نمایید تا بتوانید با پاسخ به آن ها در پروسه نحوه ی ساخت اپل آیدی، امکان بازیابی اپل آیدی خود را داشته باشید.

تعیین این سوالات، پاسخ به آن ها و تاریخ تولد شما برای مسائل امنیتی اپل آیدی بسیار مهم است.

مرحله پنجم: در مرحله ی بعدی شما بایستی آدرس و اطلاعات پرداخت خود را وارد نمایید. با توجه به اینکه شما ایالات متحده را انتخاب کرده اید، می توانید با مراجعه به سایت fakeaddressgenerator به یک آدرس تصادفی در ایالت های مختلف آمریکا دست یابید.

مرحله ششم: با ایجاد آدرس، به ادامه ی نحوه ساخت اپل آیدی می پردازیم که شما قسمت های خالی را پر می کنید. به عنوان مثال داریم:

Street: 1 Infinite loop
City: CUPERTINO
Province: CA
Zipcode: 95014-2083
Tel: 031 1298567

(برای نمایش عکس در سایز واقعی روی آن کلیک کنید)

مراحل نهایی

مرحله هفتم: پس از اینکه گزینه ی Continue را انتخاب کردید، کد 5 رقمی به آدرس ایمیل شما وارد می شود که شما باید آن را در باکس صفحه ی بعدی وارد نمایید تا ایمیل شما مورد تایید قرار گیرد.

مرحله هشتم: پس از این مرحله، پیامی با عنوان "Your iTunes Store has expired" ظاهر می شود که شما می توانید با وارد کردن نام کاربری و رمزی که تعیین کرده اید، وارد اپل آیدی خود می شوید و نحوه ساخت اپل آیدی با کامپیوتر در اینجا به اتمام می رسد.

(برای نمایش عکس در سایز واقعی روی آن کلیک کنید)

نحوه ساخت اپل آیدی با گوشی

یکی از راه های دیگر برای ساخت اپل آیدی با گوشی اندروید است که از طریق مرورگر گوشی خود می توانید اپل آیدی خود را ایجاد نمایید. مراحل نحوه ساخت اپل آیدی با گوشی عبارتند از :

ابتدا با نرم افزار VPN تغییر آی پی داده و می توانید با استفاده از سرویس whatismyipaddress.com از تغییر آی پی خود مطمئن شوید.

مرحله اول: برای ساخت اپل آیدی بدون آیتونز ابتدا به سایت appleid.apple.com مراجعه نموده و قسمت Create your apple ID را انتخاب نمایید.

مرحله دوم: در این مرحله اطلاعات خواسته شده را به صورت دقیق وارد نمایید و گزینه ی Continue را برای ادامه ی نحوه ساخت اپل آیدی انتخاب نمایید.

بهتر است این اطلاعات را یادداشت نمایید.

مرحله سوم: در مرحله ی بعدی، از طرف اپل کد 6 رقمی به ایمیل وارد شده ارسال می شود که شما آن را باید در این مرحله وارد نمایید و گزینه ی Verify را انتخاب نمایید.

(برای نمایش عکس در سایز واقعی روی آن کلیک کنید)

مرحله چهارم تا مرحله آخر

مرحله چهارم: پس از تایید کردن آدرس ایمیل تان، اطلاعات اپل آیدی شما در یک صفحه ی جدید به نمایش گذاشته می شود.

حال لازم است وارد آیتونز شده و به قسمت اکانت مراجعه نمایید و گزینه ی ورود یا Sign In را انتخاب کنید.

مرحله پنجم: در این مرحله نام آیدی و رمز عبوری که در مرحله ی دوم نحوه ساخت اپل آیدی تعیین کردید را وارد نمایید.

مرحله ششم: در پنجره ی جدید برای تکمیل اطلاعات ثبت نام خود روی گزینه ی Review کلیک نمایید.

در این مرحله شما باید مراحل پنجم به بعد در نحوه ساخت اپل آیدی با کامپیوتر به غیر از تایید ایمیل را که از شما درخواست اطلاعات مکانی را می کند به همان شیوه در روش ساخت اپل آیدی با کامپیوتر انجام دهید.

پس از موفقیت در ثبت نام، شما به صفحه ی آیتونز باز می گردید.

(برای نمایش عکس در سایز واقعی روی آن کلیک کنید)

پربیننده ترین خبرها