واکنش سازمان ملل به محدودیت های آمریکا برای ظریف و کارکنان نمایندگی ایران

واکنش سازمان ملل به محدودیت های آمریکا برای ظریف و کارکنان نمایندگی ایران
دوشنبه 24 تير 1398 - 22:36

معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد درباره محدودیت های در نظر گرفته شده برای سفر ظریف و کارکنان نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در نیویورک گفت: نگرانی ها را به آمریکا به عنوان کشور میزبان منتقل کرده ایم.

العالم ـ آمریکا

فرحان حق روز دوشنبه به وقت محلی در نشست خبری روزانه، این مطلب را در پاسخ به ادعای مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا درباره محدودیت تردد برای محمد جواد ظریف و هیات دیپلماتیک ایران مطرح کرد.
وی افزود: دبیرخانه سازمان ملل متحد از محدودیت درنظر گرفته شده از سوی کشور میزبان برای کارکنان نمایندگی ایران آگاه است. دبیرخانه با نمایندگی آمریکا و ایران در سازمان ملل متحد در تماس است و در این زمینه نگرانی ها را به کشور میزبان منتقل می کند.
معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد بار دیگر موضع "آنتونیو گوترش" درباره برجام را تکرار کرد و گفت: موضع ما کاملاً روشن است، برجام یک دستاورد قابل ملاحظه دیپلماتیک است و دبیرکل سازمان ملل متحد به طور مداوم از همه طرف ها خواسته است از مفاد این توافق تبعیت کنند.
وی افزود: روشن است که باید این توافق را نگهداریم در غیر این صورت همچنان که دبیرکل بارها گفته است، نگرانی های جدی درباره مواجهه منطقه ای وجود خواهد داشت که پیش از آن سابقه نداشته است.
به گزارش ایرنا، ظریف روز یکشنبه برای شرکت در نشست عالیرتبه شورای اقتصادی-اجتماعی ملل متحد به نیویورک سفر کرد و قرار است با تعدادی از رسانه ها گفت وگو کند. وی همچنین قرار است روز پنج شنبه با آنتونیو گوترش دبیرکل این سازمان دیدار داشته باشد.
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران پس از برنامه های خود در نیویورک برای حضور در اجلاس عدم تعهد، عازم کاراکاس پایتخت ونزوئلا خواهد شد.

پربیننده ترین خبرها