رویترز مدعی شد؛

محدودیت‌های سختگیرانه آمریکایی ها برای دیپلمات‌های ایرانی ساکن نیویورک

محدودیت‌های سختگیرانه آمریکایی ها برای دیپلمات‌های ایرانی ساکن نیویورک
چهارشنبه 26 تير 1398 - 08:13

بنا بر مندرجات یادداشتی که از سوی آمریکا به هیئت دیپلماتیک ایران در سازمان ملل ارسال شده و رویترز نیز آن را مشاهده کرده است، واشینگتن محدودیت‌های مسافرتی سختگیرانه‌ای را برای ده‌ها دیپلمات ایرانی ساکن نیویورک و خانواده‌های آن‌ها اعمال کرده است.

العالم _ آمریکا

به گزارش العالم به نقل از رویترز، بر این اساس، دیپلمات‌های ایرانی مشمول همان مقرراتی هستند که محدودیت‌هایی را بر سفرهای محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران اعمال کرده است. محمدجواد ظریف روز یکشنبه وارد نیویورک شده بود.

این محدودیت‌ها سفر دیپلمات‌های ایران و اعضای خانواده آن‌ها را به اماکنی چون مقر سازمان ملل، دفتر هیئت نمایندگی ایران، محل سکونت سفیر ایران در سازمان ملل و فرودگاه جان اف کندی محدود می‌کند. به نوشته رویترز، دلیل اعمال این محدودیت‌ها مشخص نیست.

این یادداشت دیپلماتیک که 12 ژوئیه (21 تیر) ارسال شده است خاطرنشان می‌کند مقررات مسافرتی جدید برای "اعضای دائم هیئت ایران در سازمان ملل، اعضای درجه یک خانواده‌های آن‌ها و نمایندگان دولت ایران در سازمان ملل" اعمال می‌شود.

بر اساس این مقررات، معافیت‌های مسافرتی برای مقامات ایران تنها از سوی وزارت خارجه آمریکا قابل اعطا هستند و درخواست برای استفاده از این معافیت‌ها باید دست‌کم 5 روز زودتر ارائه شود. همچنین هیئت نمایندگی ایران باید مدارک مرتبط با هتل اقامت افراد را برای تأیید در اختیار آمریکا قرار دهد.

این در حالی است که سازمان ملل نگرانی‌های خود را درباره این مقررات جدید و محدودکننده به مقامات آمریکایی ابراز کرده است.

پربیننده ترین خبرها