ترامپ: پرونده استیضاح من دیگر به پایان رسید

ترامپ: پرونده استیضاح من دیگر به پایان رسید
پنج‌شنبه 27 تير 1398 - 08:44

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا با استقبال از رای مجلس نمایندگان آمریکا به کنار گذاشتن طرح استیضاح وی، بار دیگر از خود تعریف کرد و گفت وی بزرگترین رونق اقتصادی تاریخ کشور خود و بیشترین فرصت شغلی و بزرگترین کاهش مالیاتی کشورش را رقم زده است.

العالم - آمریکا

ترامپ در پیام توئیتری خود نوشت: مجلس نمایندگان آمریکا دقیقا قریب به اتفاق آرا به کنار گذاشتن قطعنامه استیضاح (علیه رئیس جمهور این کشور) رای داد. 332 رای موافق در برابر 95 رای مخالف و یک رای ممتنع. این احتمالا مضحک ترین و وقت گیر ترین پروژه ای است که من تا به حال با آن سر و کار داشته ام.

اعضای مجلس نمایندگان آمریکا بامداد پنجشنبه برای سومین بار در تصویب «بندهای استیضاح» علیه رئیس‌جمهور آمریکا ناکام ماند.

رسانه‌های آمریکا گزارش داده‌اند اعضای مجلس نمایندگان آمریکا با ۳۳۲ رأی مخالف در برابر ۹۵ رأی موافق با تصویب قطعنامه موسوم به «بندهای استیضاح» علیه ترامپ مخالفت کردند.

قطعنامه «بندهای استیضاح» طرحی است که به منظور اعلام جرم علیه یک مقام دولتی و آغاز روند استیضاح علیه او صورت می‌گیرد. صدور این قطعنامه به متهم کردن رسمی شخص در یک پرونده کیفری شباهت دارد.

قطعنامه‌ جدید را «ال گرین»، نماینده دموکرات آمریکایی یک روز بعد از آن ارائه کرد که مجلس نمایندگان آمریکا قطعنامه‌ای را در محکومیت توئیت‌های نژادپرستانه ترامپ علیه چهار نماینده زن کنگره به تصویب رساند.

پربیننده ترین خبرها