انصار الله: خروج متجاوزان اماراتی، خواسته ملت یمن است

انصار الله: خروج متجاوزان اماراتی، خواسته ملت یمن است
پنج‌شنبه 27 تير 1398 - 18:07

یکی از رهبران جنبش انصار الله یمن با تأکید بر لزوم خروج نظامیان اشغالگر امارات عربی متحده، تصریح کرد که ملت یمن از اشغالگری خسته شده و خروج نیروهای متجاوز امارات و دیگر متجاوزان، خواسته تمامی مردم این کشور است.

العالم - یمن

«علی القحوم» از رهبران جنبش انصار الله یمن تأکید کرد که حضور نظامیان متجاوز امارات عربی متحده، خطری برای یمن است.

القحوم در مصاحبه با خبرگزاری آناتولی تصریح کرد که «خروج نیروهای متجاوز امارات و غیر آن، خواسته تمامی مردم یمن است».

وی با بیان اینکه گذشت زمان، خطر این حضور استعماری را نشان داد، اعلام کرد که رخدادهای استان‌های جنوبی یمن نشان داد که این حضور استعماری، چگونه باعث «ناامنی، کشتار انسان، اخلال در امنیت، گسترش جرم، بازی با اقتصاد یمن، ساختن زندان و پایگاه [نظامی] و تثبیت جای پای [امارات] اشغالگر شده است».

این رهبر انصار الله با بیان اینکه ملت یمن از اشغالگری خسته شده، خاطر نشان کرد که «آگاهی جامعه هر روز نسبت به خطرناک بودن آن (اشغالگری) افزایش می‌یابد و تحرکات مردمی نیز علیه آن وجود دارد».

«محمد علی الحوثی» رئیس «کمیته انقلابی عالی یمن» اخیرا از کشورهای متجاوز خواست که خروج از یمن را اعلام کنند و این مسئله را بهترین تصمیمی دانست که می‌توان در این زمان اتخاذ کرد.

عربستان سعودی از مارس 2015 ائتلافی را علیه ملت یمن تشکیل داد و امارات نیز دومین کشور حاضر در این ائتلاف بود. سعودی‌ها به بهانه بازگرداندن «عبد ربه منصور هادی» رئیس جمهور مستعفی و فراری این کشور به قدرت، چند سال است که یمن را آماج حملات خود قرار داده‌اند.

القحوم درباره توافقی که اواخر سال 2018 در استکهلم بین طرف‌های درگیر در یمن امضا شد، اظهار داشت: «آینده این توافق، در گروه کشورهای متجاوز [ائتلاف سعودی] است... و این طرف، در اجرای آن کارشکنی کرده و سعی دارد آن را به شکست بکشاند».

وی با اشاره به مخالفت کشورهای ائتلاف سعودی با راه حل سیاسی جنگ علیه مردم یمن، اهداف این کشورها را اشغال خاک یمن و نابودی این کشور توصیف و تأکید کرد که تصمیم گیرنده اصلی درباره جنگ یا صلح در یمن، آمریکاست و «رژیم‌های سعودی و اماراتی، صرفا ابزاری اجرایی طرح آمریکا در یمن و منطقه هستند».

این رهبر انصار الله با بیان اینکه عملیات نیروی هوایی یمن علیه اهداف سعودی ادامه خواهد داشت، تأکید کرد که تا زمانی که تجاوز به یمن ادامه دارد، این حملات هم ادامه خواهد داشت.

القحوم درباره سفر «مارتین گریفیتس» فرستاده سازمان ملل در یمن گفت که این یک سفر معمولی بوده و چیز جدیدی نداشته است، ولی وی با بدر الدین الحوثی رهبر انصار الله دیدار کرده است.

به گفته القحوم، الحوثی به نماینده سازمان ملل گفته است که باید «تجاوز متوقف، محاصره شکسته و فرودگاه صنعا نیز بازگشایی شود».

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها