رویترز مدعی شد: دو کشتی ایران به خاطر تحریم آمریکا در برزیل گیر افتاده اند

رویترز مدعی شد: دو کشتی ایران به خاطر تحریم آمریکا در برزیل گیر افتاده اند
جمعه 28 تير 1398 - 13:20

خبرگزاری رویترز مدعی شد که دو کشتی باربری ایران چند هفته است که به خاطر تحریم های آمریکا در برزیل قادر به سوختگیری و بازگشت به ایران نیستند.

العالم - آمریکا

در گزارش رویترز آمده است: شرکت نفت پتروبراس برزیل به خاطر تحریم های آمریکا علیه ایران، قادر نیست به دو کشتی ایرانی سوخت رسانی کند، این دو کشتی در آب های ساحلی بندر پاراناگوا، واقع در ایالت پارانا در جنوب برزیل، لنگر انداخته اند.

دو کشتی مذکور محموله های "اوره" که در تولید کود شیمیایی کاربرد دارد برای برزیل حمل می کردند و قرار بود با محموله ذرت به ایران برگردند.

پیش از این، دولت محلی جبل‌الطارق حدود دو هفته پیش اعلام کرد نیروی دریایی انگلیس نفتکش «گریس -۱» ایران که حامل نفت خام به سوریه بوده را توقیف کرده است.

این در حالی است که معاون سیاسی وزارت خارجه ایران ادعای مقصد نفتکش به سوریه را تکذیب و با توجه به وزن و گنجایش نفتکش توقیف شده بطور کلی تخلیه بار نفتکش را در بندر ادعا شده در سوریه از نظر فنی غیرممکن اعلام کرده است.

در واکنش به توقیف نفتکش ایرانی توسط نیروی دریایی انگلیس، همچنین «محمد جواد ظریف»، وزیر امور خارجه ایران این اقدام را غیرقانونی و دزدی دریایی و به نیابت از «تیم ب» عنوان کرد.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها