سازمان ملل از بدعهدی عربستان و امارات در قبال یمن انتقاد کرد

سازمان ملل از بدعهدی عربستان و امارات در قبال یمن انتقاد کرد
جمعه 28 تير 1398 - 14:06

هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد از عربستان و امارات به سبب زیرپا گذاشتن تعهداتشان در قبال یمن و سنگ اندازی در روند امدادرسانی به مردم این کشور جنگ زده انتقاد کرد.

العالم - یمن

مارک لولوک هماهنگ‌کننده امور بشردوستانه سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت از پرداخت ناچیز کمک های مالی عربستان و امارات برای یمن انتقاد کرد.

هر یک از این دو کشور حدود پنج ماه گذشته در نشست سازمان ملل برای کمک به تلاش های انسانی در یمن، متعهد شدند که ۷۵۰ میلیون دلار پرداخت کنند که عربستان تاکنون تنها ۱۲۱.۷ ملیون دلار و امارات نیز ۱۹۵ میلیون دلار پرداخت کرده است.

لولوک افزود: کسانی که بیشترین تعهدات برای پرداخت کمک به یمن را متقبل شدند، تاکنون میزان ناچیزی را پرداخت کرده‌اند و به همین دلیل سازمان ملل تنها ۳۴ درصد از تعهدات مالی خود برای کمک به یمن را جمع‌آوری کرده است.

در حالی عربستان و امارات وعده کمک مالی برای یمن داده اند که ریاض با حملات گسترده علیه مردم یمن، آنها را در بدترین شرایط انسانی قرار داده است.

بیش از چهار سال از شروع جنگی که عربستان و امارت در قالب ائتلاف عربی بر یمن تحمیل کرده اند، می گذرد و این جنگ نتیجه ای جز نابودی زیرساخت های یمن و کشتن یا زخمی کردن هزاران یمنی، دستاوری برای عربستان و هم پیمانان آن در پی نداشته است.

این جنگ همچنین میلیون‌ها یمنی را با بحران شدید گرسنگی و قحطی روبه رو کرده است؛ به گونه‌ای که سازمان ملل متحد در گزارشی، کمبود شدید مواد غذایی و دارو در این کشور را «بزرگ ترین فاجعه انسانی» نامیده است

ایرنا

پربیننده ترین خبرها