هشدار لیبی به مصر، امارات و فرانسه درباره حمله به طرابلس

هشدار لیبی به مصر، امارات و فرانسه درباره حمله به طرابلس
جمعه 28 تير 1398 - 18:01

شورای عالی دولت لیبی اعلام کرد که بر اساس گزارش‌های اطلاعاتی بدست آمده، فرانسه، مصر و امارات برای حمله قریب‌الوقوع به طرابلس آماده می‌شوند.

العالم - لیبی

شورای عالی دولت لیبی امروز جمعه اعلام کرد که بر اساس گزارشات اطلاعاتی بدست آمده، فرانسه، مصر و امارات برای حمله قریب‌الوقوع به طرابلس پایتخت لیبی آماده می‌شوند.

شورای عالی دولت لیبی همچنین اعلام کرد که طبق این گزارشات، این حمله با استفاده از هواپیماهای جنگی و سلاح‌های کم‌نظیر انجام خواهد شد.

طبق گزارش شبکه الجزیره، شورای مذکور با اشاره به اینکه سه کشور یاد شده سعی دارند به شکل گسترده‌ای نسبت به نیروهای حفتر در این حمله مشارکت داشته باشند، به این کشورها درباره هر گونه ویرانی و صدمه به غیرنظامیان هشدار داد.

پیش از این سخنگوی نیروهای شرق لیبی موسوم به «ارتش ملی لیبی» تحت فرماندهی خلیفه حفتر درباره آغاز مرحله جدید حملات علیه طرابلس خبر داده بود.

خلیفه حفتر فرمانده نیروهای شرق لیبی است که از فروردین گذشته در عملیاتی نظامی علیه پایتخت، تلاش می‌کند طرابلس را اشغال کند. طرابلس تحت کنترل دولت «وفاق ملی» لیبی است که سازمان ملل آن را نماینده لیبی می‌داند.

نیروهای حفتر از حدود چهار ماه پیش حملات خود به طرابلس را برای نفوذ به این شهر آغاز کرده‌اند اما با وجود برخورداری از حمایت‌های تسلیحاتی و مالی امارات، عربستان و مصر هنوز موفق نشده‌اند به این شهر نفوذ کنند.

لیبی از زمان سقوط «معمر القذافی» رهبر سابق این کشور در اواخر سال ۲۰۱۱، از دودستگی شدید در نهادهای دولتی در شرق و غرب این کشور رنج می‌برد و دو دولت یکی در غرب به ریاست «فائز السراج» وجود دارد که در سطح بین‌الملل به رسمیت شناخته شده و دیگری دولت شرق لیبی و مجلس نمایندگان آن که خلیفه حفتر فرمانده ارتش شرق لیبی نیز به آن وابسته است.

پربیننده ترین خبرها