پشت پرده دروغ ترامپ درباره سرنگونی پهپاد ایرانی!

پشت پرده دروغ ترامپ درباره سرنگونی پهپاد ایرانی!
جمعه 28 تير 1398 - 22:46

خبر:

پنج شنبه درحالی ترامپ ادعا کرد یک پهپاد ایرانی را درتنگه هرمز ودرحال انجام عملیات شناسایی برروی ناوهواپیما بر "یو اس اس باکسر "سرنگون کرده که جمعه با انتشار تصاویری از سوی سپاه پاسداران ایران کذب مدعای ترامپ مشخص شد.

تحلیل:

- در تحلیل اقدام ترامپ و دراولین نگاه میتوان به روحیه هیجانی رییس جمهور امریکا و اعتمادش به شنیده های بی تحقیق و اثبات ناشده اشاره داشت امری که کرارا پیش ازاین رخ داده است.

- همچنین میتوان او را در معرض اطلاعات غلط جنگ طلبان امریکایی و به تعبیری گروه بی معرفی کرد هرچند خواسته یا ناخواسته خودش عضو ارشد این گروه است.

- از زاویه دیدی دیگر میتوان او رامشتاق به گونه ای جبران مساله سرنگون شدن پهپاد امریکایی دانست، اشتیاقی که حتما معطوف به برنامه ریزی خاص بوده اما در این مقطع خاص موفق نشد.

- ماجرای نفتکشها و پهپادها حوالی دو ماه است که به مجموعه معضلات منطقه افزوده شده ترامپ ضمن انکه مقصر اصلی این وضع است اما میکوشد تا با تشدید ناامنی در منطقه هدفی بزرگتر را تعقیب کند .هدف ترامپ دراین مقطع معرفی ایران به عنوان عامل ناامنی دریانوردی درخلیج فارس است.

- طبق وعده و با هدف ایجاد اجماعی جهانی علیه ایران بناست ظرف روزهای اینده نشستی متشکل از چند کشور با مدیریت و درخواست امریکا دربحرین برگزارشود. اینکه مسائل مطرح شده دراین نشست چه باشد را باید به انتظار نشست اما انچه ازهمین الان روشن است اینکه دست امریکا از مستندات علیه ایران بسیار خالی است.

- امریکا بزعم خود میکوشد با طرح اتهامات متعدد علیه ایران با محوریت نفتکشهای خارجی در خلیج فارس و همچنین مساله پهپادها گونه ای از آتش تهیه را برای توفیق این نشست فراهم کند.

پربیننده ترین خبرها