لاریجانی:

سپاه جواب دزدی انگلیسی‌ها را داد

سپاه جواب دزدی انگلیسی‌ها را داد
يکشنبه 30 تير 1398 - 09:59

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: انگلیسی‌ها دزدی کردند و سپاه جواب آنها را داد.

العالم - ایران / سیاسی

حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده شاهین شهر در جلسه علنی امروز- یکشنبه- مجلس شورای اسلامی در تذکر ماده ۱۱۰ آئین نامه داخلی مجلس خطاب به علی لاریجانی گفت: انتظار داشتیم مجلس در خصوص افتخارات سپاه و نیروی دریایی در خصوص توقیف نفتکش انگلیسی صحبت می‌کرد.

لاریجانی در پاسخ وی گفت: انگلیسی‌ها دزدی کردند و (سپاه) جواب آنها را داد.

نماینده شاهین شهر در ادامه افزود: دولت وظیفه خود را در خصوص تنظیم بازار انجام نمی‌دهد و وضعیت مسکن و خوراک و بازارهای مختلف حالت رها شده دارد. شرکت‌های دولتی هم خدمات و کالاها را گران می‌کنند و بخش غیر دولتی نیز به دنبال آنها کالاها را گران می‌کنند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ وی گفت: این مشکلی است که ما هم به آن اشاره کردیم و در جلسه غیرعلنی هم درباره آن توضیحاتی داده شده است، اما باید بحث کرد تا دولت گامی بردارد.

چندی پیش مقامات جبل الطارق به‌دستور مقامات انگلیسی و از طریق نیروهای انگلیسی یک نفتکش ایرانی به‌نام گریس ۱ را توقیف کرده بودند. این اقدام انگلیسی‌ها با واکنش مقامات ایرانی روبه‌رو شده بود و مسئولان ایران تأکید کرده بودند که این «راهزنی دریایی» انگلیسی‌ها بی‌پاسخ نخواهد ماند.

عصر جمعه ۲۸ تیرماه یک فروند نفتکش انگلیسی با نام "stena impero" هنگام عبور از تنگه هرمز به‌علت رعایت نکردن قوانین و مقررات بین‌المللی دریایی بنا به درخواست سازمان بنادر و دریانوردی استان هرمزگان، توسط یگان شناوری منطقه یکم نیروی دریایی سپاه توقیف شد.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها