اخراج شبه‌نظامیان کُرد وابسته به آمریکا از روستایی در حسکه سوریه

اخراج شبه‌نظامیان کُرد وابسته به آمریکا از روستایی در حسکه سوریه
يکشنبه 30 تير 1398 - 11:43

شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «حزب اتحاد دموکراتیک» در روستای تل ارقم در استان الحسکه قصد داشتند، این روستا را به مقرهای نظامی خود تبدیل کنند که با مخالفت شدید ساکنان روبه‌رو شدند.

العالم- سوریه

شبه‌نظامیان کُرد موسوم به «حزب اتحاد دموکراتیک» (PYD) در استان «الحسکه» واقع در شمال شرق سوریه دست به تحرکاتی علیه غیر نظامیان زده‌اند.

پایگاه خبری «الخابور» گزارش داد که شبه‌نظامیان کُرد قصد داشتند در روستای «تل ارقم» واقع در منطقه «رأس العین» در استان الحسکه، مقرهای نظامی ایجاد کنند.

به گزارش الخابور، ساکنان این روستا اجازه ندادند که شبه‌نظامیان کُرد مقرهای نظامی در داخل این روستا احداث کنند.

خبرنگار این پایگاه که در رأس العین حضور دارد، اعلام کرد که عناصر کُرد «به زور، وارد روستای تل ارقم شدند و مجهز به دوشکا، جنگ‌افزارهای سنگین زرهی بودند».

به گفته این خبرنگار، شبه‌نظامیان کُرد قصد داشتند از مدارس و برخی از منازل غیر نظامیان حاضر در روستا، به عنوان مقرهای نظامی استفاده کنند.

بنا بر این گزارش، پس از مقاومت ساکنان تل ارقم، شبه‌نظامیان کُرد با آنان درگیر شدند، ولی ساکنان، این عناصر را با زور از روستا اخراج کردند.

شبه‌نظامیان کُرد حزب اتحاد دموکراتیک از جمله عناصر اصلی گروه موسوم به «نیروهای دموکراتیک سوریه» هستند که تحت حمایت آمریکا قرار دارد.

این اقدامات عناصر کُرد نیز در واکنش به ارسال تجهیزات نظامی سنگین و عناصر نظامی توسط ترکیه به مرزهای مشترک خود با سوریه است.

ترکیه اعلام کرد که قصد دارد مناطق مرزی خود را که در سمت دیگر آن، عناصر کُرد حضور دارند، پاکسازی کند.

این در حالی است که برخی از منابع خبری بر این باورند که اقدامات اخیر ترکیه، در واقع حکایت از درگیری و کشمکش بین آنکارا و محور سعودی-اماراتی در سوریه حکایت دارد.

فارس

پربیننده ترین خبرها